Kas notiks pēc valdības lēmuma: cik maksāsim par elektrības pārvadi un sadali?

Raimonds Čudars, Alda Ozola, Gunta Jēkabsone, Sandis Jansons, Jānis Endziņš, Roberts Samtiņš, Gatis Ābele, Jānis Irbe

Jānis Domburs 25.janvāris, trešdiena 21:15

«Trīs kļūdas» – par spīti Sindejevas asarām «Doždj» galvenais redaktors Dzjadko atlaisto Korosteļevu atpakaļ neņems

Televīzijas kanāla "TV Rain" galvenais redaktors Tihjons Dzjadko vairs nedēvē par pārteikšanos sava nu jau bijušā darbinieka Alekseja Korosteļeva izteikumus par "mūsu armijas apgādi un ērtībām frontē" un lēmumu par viņa atlaišanu negrasās mainīt, lai gan Korosteļevu publiski aizstāvējusi "TV Rain" ģenerāldirektore un patiesā labuma guvēja Nataļja Sindejeva. Pēc Dzjadko teiktā, liktenīgajā raidījumā Aleksejs Korosteļevs tiešajā ēterā trīskārt kļūdījies, toskait – izkropļojot telekanāla septembrī izveidotā e-pasta ideju. Dzjadko diskusijā "Kas notiek Latvijā?" apgalvoja, ka viņam nav skaidrs, kas darbinieku pamudināja šādi rīkoties un runāt.

1. decembrī "TV Rain" raidījumā "Zģes i seičas" ("Здесь и сейчас"/"Šeit un tagad") telekompānijas darbinieks Aleksejs Korosteļevs aicināja sniegt informāciju par mobilizēto Krievijas armijas karavīru dienestu frontē un izteica cerību, ka telekanālam izdevies vairākiem karavīriem palīdzēt, piemēram, ar "ekipējumu vai elementārām ērtībām frontē". Saistībā ar šo paziņojumu Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome pagājušajā nedēļā ierosināja administratīvā pārkāpuma lietu, savukārt "TV Rain" 2. decembrī paziņoja, ka pārtrauc sadarbību ar Korosteļevu.

Komentējot televīzijas kanāla īpašnieces un patiesā labuma guvējas Nataļjas Sindejevas emocionālos aicinājumus pieņemt Korosteļevu atpakaļ darbā un atgriezties arī tiem trim kanāla darbiniekiem, kuri aizgāja no "TV Rain", solidarizējoties ar  Korosteļevu, Tihons Dzjadko raidījumā "Kas notiek Latvijā?" uzsvēra, ka Sindejevas nesen teiktais ir tikai viņas viedoklis sociālajos tīklos.

"Es esmu kanāla galvenais redaktors, es atbildu par  kanāla redakcionālo politiku, tajā skaitā arī par kadru politiku, par personālu. Natālija Sindejeva neatbild par kadru politiku, par personāla politiku, jo īpašnieks nevar iejaukties kanāla redakcijas lēmumos un darbībā. Tas ir viņas viedoklis. Televīzijas kanāls "Doždj" neaicina  Korosteļevu atgriezties darbā," sacīja Dzjadko.

Uz Jāņa Dombura jautājumu, kā radās Korosteļeva minētā frāze "apgāde un elementāras ērtības frontē" un vai cilvēks, būdams pie pilna saprāta un loģikas, patiešām var tā pārteikties, skaidri paužot lietas būtību, "TV Rain" galvenais redaktors Tihons Dzjadko trešdienas vakarā sacīja, ka tas jājautā pašam Korosteļevam, lai gan iepriekš tieši viņš, skaidrojot šo epizodi, to bija nodēvējis par pārteikšanos, kas rodas, mēģinot ar dažādām runām tiešraidē novilcināt laiku.

"Ja atļausiet to izteikt pilnībā, jo tas ir principiāli svarīgi. Kas tad ir šī e-pasta adrese [email protected], par ko Korosteļevs runāja. Tā ir e-pasta adrese, ko telekanāls "Doždj" radījis septembra sākumā, kad Krievijā tika izsludināta mobilizācija. Šī e-pasta adrese tika radīta ar vienu mērķi – lai cilvēki mums iesūta savus stāstus, savu pieredzi, mēs ar šo pieredzi dalījāmies tālāk, lai iedzīvotāji redzētu, ka propagandas izplatītāju ideja par to, ka Krievijā notiek daļēja mobilizācija, ka šī propagandas izplatītā tēze neatbilst patiesībai, jo cilvēkiem jāsaprot, ka iesauks visus – gan slimos, gan tos, kam it kā veselība neļauj, gan arī daudzbērnu ģimeņu tēvus. Un, uzzinot par šiem stāstiem un apstākļiem, kādos cilvēki mežos karo,  lai cilvēki bēgtu no mobilizācijas, tas bija vienīgais e-pasta radīšanas mērķis," tā Dzjadko.

Tā kā 1. decembrī raidījumā "Zģes i seičas" ("Здесь и сейчас"/"Šeit un tagad") paustais nebija vienīgais "TV Rain" pārkāpums un jau iepriekš bija ierosināta administratīvā lieta par valsts valodas celiņa nenodrošināšanu pārraidēm, Krimas attēlošanu kartē kā daļu no Krievijas teritorijas un Krievijas armijas saukšanu par "mūsu armiju", Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome 6. decembrī anulēja "TV Rain" apraides licenci, pamatojot šādu lēmumu ar draudiem valsts drošībai un sabiedriskajai kārtībai. Apraides atļauja programmas veidošanai SIA "TV Rain" bija izsniegta tikai šā gada 6. jūnijā, līdz ar to televīzijas kanāls Latvijā darbojies tikai dažus mēnešus.

Attiecībā uz apraides atļaujas anulēšanu SIA "TV Rain" un iespējām šo lēmumu pārsūdzēt Tihons Dzjadko skaidroja, ka "mēs iekšēji mēģinām saprast, kāda varētu būt mūsu nostāja un kā risināt šo jautājumu". Viņš noliedzoši atbildēja uz jautājumu, vai kanāla darbinieki pako čemodānus, lai pamestu neviesmīlīgo valsti.

"Diemžēl mums ir grūti kravāt čemodānus mūsu bērnu dēļ, kas jau vairākkārt ir pārcēlušies no vienas valsts uz citu, lai viņi paliktu šeit un izvairītos no šīs kārtējās pārbraukšanas."

Pēc televīzijas kanāla galvenā redaktora teiktā, "ir skaidrs, ka atslēgšana no kabeļtelevīzijas būs milzīgs trieciens kanālam, milzīgs trieciens mūsu spējām turpināt darbību un turpināt pelnīt, izplatot jeb raidot savu kanālu, pārdodot materiālu, tas ir arī milzīgs trieciens auditorijai, kas mums bija kabeļtīklos. Tagad viņiem "Doždj" nebūs".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti