Diskusijā piedalījās satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie"), bijušais ministrs Tālis Linkaits, kura laikā valdība lēma par vairāk nekā 300 miljonu eiro iepludināšanu "airBaltic" pamatkapitālā, bijušais satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) un nacionālās aviokompānijas padomes priekšsēdētājs Klāvs Vasks. Savā skatījumā uz "airBaltic" pagātni, tagadni un nākotni dalījās ekonomisti Guntars Vītols un Jānis Ošlejs.
Diskusijas būtiskākās epizodes var noskatīties, spiežot uz saitēm laika līnijā:
- Diriģents var būt tikai viens.
- "airBaltic" potenciālo plānu par pamatkapitāla samazināšanu Jānim Vitenbergam rādījuši vēl laikā, kad viņš ieņēma satiksmes ministra amatu.
- "Pamatkapitāla samazināšanas ideja nākusi no "airBaltic" IPO procesa konsultantiem", atceras Klāvs Vasks
- Satiksmes ministrs Kaspars Briškens uzskata, ka jau 2020.gadā valdība zināja, ka "airBaltic" ieguldītā nauda netiks atgūta. Bet vai ar šādu interpretāciju ir iepazīstināta Eiropas Komisija?
- Jaunu "Airbus" iepirkšana Covid-19 laikā bija kļūda, uzskata Guntars Vītols
- Lidmašīnu pirkšana bija pareizs lēmums, bet biļešu cena ir pārāk zema, tā Jānis Ošlejs
- Klāvs Vasks pret Guntaru Vītolu: vai "airBaltic" samaksātie nodokļi ir vērtīgāki par citu uzņēmumu samaksātajiem nodokļiem?
- Bijušais satiksmes ministrs Tālis Linkaits atminas, ka valsts atbalsts "airBaltic" jau vēsturiski nav paticis konkurentiem, piemēram, "RyanAir"
- "Stratēģiskais investors – tas ir paralēls process," paužot bažas, ka valsts investora piesaistes rezultātā spēs atgūt pārdesmit miljonus no ieguldījumiem "airBaltic", saka bijušais ministrs Jānis Vitenbergs.
- "airBaltic" ir būtiski piesaistīt investoru, kam ir "vārds", tā Klāvs Vasks, uzņēmuma padomes priekšsēdētājs.
- "Valstij ir sasietas rokas."
- Jānis Ošlejs: "Mūsu intereses ir maksimāli izspiest naudu no investora!" Bijušais ministrs Tālis Linkaits atgādina, ka stratēģiskiem investoriem ir savas intereses.
- Publiskajā piedāvājumā iegūtos līdzekļus esot plānots izmantot, lai refinansētu dārgās "airBaltic" saistības, ko kompānija uzņēmās šopavasar notikušajā obligāciju emisijā.
- "airBaltic" publisko piedāvājumu plānots īstenot duālā emisijā, proti, divās biržās, no kurām viena būs Rīgas birža, bet otra – kāda no starptautiskajām biržām, apgalvo satiksmes ministrs Kaspars Briškens.
- "Biržā mēs pārdodam stāstu, mēs pārdodam komandu," argumentē Klāvs Vasks.
- "Ko tu tik gudrs, ja tik nabadzīgs?"
- Lēmums par pamatkapitāla samazināšanas procesa noslēgšanu valdībā tiks pieņemts tikai pēc tam, kad būs pārliecība, ka ar publiskā piedāvājuma iznākumā iegūtajiem līdzekļiem pietiks "airBaltic" biznesa plāna īstenošanai.