Satiksmes ministrs Kaspars Briškens apliecināja, ka ministrija no savas puses bija izstrādājusi vairākus "airBaltic" attīstības scenārijus, no kuriem valdībā tika virzīts viens. Tas paredzēja biržā kotēt tikai vienu no četrām šī brīža akciju klasēm. "Viens no scenārijiem atšķīrās no tā scenārija, par kuru mēs beigās vienojāmies, saņemot arī uzņēmuma padomes parakstītu atzinumu, ka bez pamatkapitāla samazināšanas šādu emisiju nav iespējams realizēt," tā Briškens.
Jautājums par to, ko darīt ar "airBaltic" akciju sākotnējo publisko piedāvājumu, aiz slēgtām durvīm skatīts vairākās sēdēs, taču 30. augusta sēdē, kad arī pieņemts gala lēmums, vērtēts tikai "airBaltic" primārais scenārijs par pamatkapitāla samazināšanu un četru akciju tipu sapludināšanu vienā. Valdības lēmums par pamatkapitāla samazināšanu bijis vienbalsīgs.
"airBaltic" padomes priekšsēdētājs Klāvs Vasks norādīja, ka reāli scenāriji bijuši divi, kritiski izsakoties par otro variantu.
"Kāpēc tas nestrādā? Paliek trīs akciju klases, kas pieder valstij un privātajiem akcionāriem, un tad atveras "Pandoras lāde" ar juridiskajiem riskiem saistībā ar mazākuma akcionāriem, jo esam padarījuši viņu akcijas mazāk likvīdas nekā valstij."
"Mēs piedāvājām visas akciju klases apvienot vienā akciju klasē ar minimālo komercreģistrā noteikto pamatkapitālu nominālvērtību – 10 centi. Lai aizietu uz biržu, vajadzīga viena akciju klase, lai nepadarītu pārējās akciju klases mazāk vērtīgas vai nelikvīdas," uzņēmuma plānu ieskicēja Klāvs Vasks.
Atbildot uz Jāņa Dombura jautājumu, vai aviokompānijai ir plāns B gadījumam, ja publiskajā piedāvājumā šoruden neizdodas piesaistīt cerēto summu, "airBaltic" padomes priekšsēdētājs atzina: "Nepirkt lidmašīnas, samazināt reisu skaitu no Rīgas, pārlikt lidmašīnas tirgos, kuros varam nopelnīt vairāk."
Jāatgādina, ka Klāvs Vasks 2. septembra preses konferencē norādīja, ka uzņēmums publiskā piedāvājuma procesā cer iegūt 300 miljonus eiro. Publiskā piedāvājuma procesu "airBaltic" plāno testēt rudenī. Emisija notiks vismaz divās biržās, no kurām viena noteikti būtu Rīgas birža, solīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens.