Šāda brīdinājuma zīme ir arī vienā no "Rimi" lielveikaliem, un tā ir šī veikala paša iniciatīva, ne visa veikalu tīkla kopējā prakse.
"Acīmredzot tur ir bijuši vairāki precedenti - veikals ir redzējis, ka pircējiem ir šī vēlme pārliecināties pašiem par šīs pārtikas svaigumu," sprieda SIA "Rimi Latvia" pārstāve Inga Bite.
Iegādājoties zivi, kas brīvi pieejama ikvienam, tā var būt simtiem cilvēku apgramstīta, un to diezvai būs iespējams uzzināt.
PVD pārstāve Vineta Grīnberga norāda, ka ir vairāki veidi, kā iespējams pārliecināties par zivju svaigumu, tās neaiztiekot:
-
Jāpievērš uzmanība zivs acīm – tām ir jābūt dzidrām, neiekritušām;
-
Var palūgt pārdevējam pavērt zivs žaunas – tām jābūt koši sarkanām, nevar būt pelēkas;
-
Zivs zvīņām jābūt gludām, nesalipušām, bez gļotām (izņemot saldūdens zivis – karpas, līņi);
-
Piedurot pirkstu zivij, nevajadzētu veidoties bedrītei – zivs virsmai jāizlīdzinās;
- Jāpievērš vērība zivs smaržai – tā nedrīkst būt izteikta. Pretējā gadījumā zivs ir sabojājusies;
Tāpat var lūgt zivju pārdevējam iedod cimdiņu un tā ļaut zivi pataustīt, bet ar plikām rokām zivi nedrīkst aiztikt.