Sadaļas Sadaļas

16+

Virtuve bez kāposta. 4. epizode ar OZOLU

16+

#DOMĀSKAĻĀK. Depresija (1. daļa)

Virtuve bez kāposta. 5. epizode ar NILU JANSONU

Rāmen zupa pasaules labākā skrituļslidotāja Nila Jansona gaumē

No Japānas nākusī rāmen zupa ar nūdelēm jau kādu laiku ir īsts modes ēdiens. Ja vēl neesi to nogaršojis, izmēģini pagatavot rāmen zupu pēc pasaules labākā skrituļslidotāja Nila Jansona receptes, ko viņš atklāja raidījumā “Virtuve bez kāposta”. Šī zupa ir ne tikai moderna, bet arī veselīga, uzsver uztura speciāliste Ksenija Adrijanova.

 

ĪSUMĀ:

Raidījuma “Virtuve bez kāposta” vadītāja Nansija Garkalne un skrituļslidotājs Nils Jansons

Nepieciešams:

  • paprika
  • kaltētas jūras zāles jeb nori lapas
  • burkāni
  • romiešu salāti
  • šampinjoni
  • sarkanais kāposts
  • tofu
  • sojas mērce
  • “Udon”  nūdeles
  • dārzeņu buljons
  • ķiploks
  • čili, ja vēlas asumiņu

Ēdiena izmaksas: 10,57 eiro.

Pagatavošana

Liek vārīties 1,4 l ūdens. Blenderī liek sastāvdaļas buljonam – čili (pēc izvēles), dažas ķiploka daiviņas, 3 ēdamkarotes sojas mērci. Pa virsu uzlejam karsto ūdeni (var liet visus 1,4 l uzreiz, var ieliet nedaudz, lai ātri sablendējas sastāvdaļas , tad pievienot pārējo). Visu sablendē. Nomazgā dārzeņus, nomizo un sarīvē burkānu. Sagriež papriku, šampinjonus, kāpostu, lociņus, tofu kubiņos.

Katlā lej buljonu, uz iesilušas pannas liek cepties šampinjonus un tofu. Kad tie nedaudz apcepušies, pievieno nedaudz sojas mērci, sāli un citas garšvielas pēc izvēles (Nils iecienījis kurkumu, kaijenas piparus un kariju), cep aptuveni 10 minūtes. Pievieno “Udon” nūdeles buljonam, vāra tik ilgi, cik rakstīts uz iepakojuma. Servējot zupai pievieno cepto tofu un sēnes, kā arī svaigos dārzeņus – kas kuram tīk, pēc izvēles.

Ko par šo recepti saka uztura speciāliste Ksenija Andrijanova?

No visām receptēm, kas redzētas, šī ir mans favorīts. Ieteicams visiem, kas aizraujas ar gaļas samazināšanu ēdienkartē. Te ir ļoti daudz dārzeņu, bet padomāts arī par proteīniem (tofu) un pat par neaizvietojamām Omega-3 taukskābēm.

Ja ēd vegāniski, iesaku pievērst īpašu uzmanību jūras zālēm. Visi zina slavenās Omega-3 taukskābes, kas nepieciešamas daudziem veselības procesiem: jaunu šūnu būvēšanai, sirds veselībai, intelektuālo spēju attīstīšanai, locītavu spēkam, iekaisuma procesu mazināšanai un pat depresijas profilaksei. Šādas taukskābes labā daudzumā ir tikai zivīs. Ēdot vegāniski, daudzi tās cenšas dabūt no riekstiem vai linsēklu eļļas, taču tie necik nelīdzinās zivīm. Tikai jūraszāles var dot līdzvērtīgu Omega-3 taukskābju kvalitāti.

“Udon” nūdeles, ko taisa no kviešiem, dos ātru enerģiju, savukārt dārzeņi to līdzsvaros, veicinot iegūtās enerģijas lēnāku izdalīšanos – jo dārzeņi satur daudz šķiedrvielu. Cilvēkiem, kas ierobežo sāli uzturā, vajadzētu zināt, ka sojas mērcē ir daudz sāls.

Jūras zāļu kraukšķi

Jūras zāles ir neaizvietojams produkts vegāniskajā ēdienā. Tikai jūras zāles satur tādu Omega-3 taukskābju kompozīciju, kas ir līdzvērtīga zivis esošajai.

Kas labs romiešu kāpostos?

Kāposti satur vitamīnus C, B, K vitamīnu, folātus, mangānu, magniju, kāliju, kā arī glikozīdus, antocianīnus un polifenolus. Kāposts ir tas dārzenis, kas var aizkavēt vēža šūnu rašanos, cik nu tas vispār ir iespējams ar uzturu.

Ko var atrast šampinjonos?

Šampinjoni ir īsts atradums cilvēkiem, kas vēlas samazināt svaru. 100 g šādu sēņu ir tikai 30 kilokalorijas, taču tās dod izcilu sāta sajūtu, pateicoties to konsistencei.

Vai soja ir veselīga?

Tofu taisa no sojas pupiņām. Soja ir vienīgais augs, kura olbaltumvielu kompozīcija ir maksimāli līdzvērtīga gaļai. Labākais vegāniskā olbaltuma avots. Klīst mīts, ka soja nav veselīga vīriešiem, bet pētījumi pierāda, ka tā nav taisnība.

Kāpēc sarkanie kāposti ir sarkani?

Sarkani kāposti ir sarkani, jo satur vielu vārdā antocianīns. Tas ir dabisks pigments jeb krāsviela. Tas ir arī antioksidants, kas atjauno un aizsargā šūnas.

Vai no “Udon” nūdelēm ir jābaidās?

Daudzi baidās no “Udon” nūdelēm, jo tās ir ātri vārāmas. Tas nav pamatoti. Labu “Udon” nūdeļu sastāvā ir tikai kviešu milti, ūdens un sāls. Vislabāk “Udon” nūdeles ēst ar lielu dārzeņu daudzumu, jo nūdeles ir ātrās enerģijas avots. Šķiedrvielas, kas atrodas dārzeņos, veicina lēnāku enerģijas izdalīšanos.

Sojas mērci drīkst ēst, cik kārojas?

1 lielā karote sojas mērces satur 38% no pieļaujamās sāls devas. Ja veselība prasa ierobežot sāli – uzmanīgi ar sojas mērci!

Ko vēl dod kurkuma bez skaistās krāsas?

Kurkuma nav vienkārši garšviela, bet milzīgs uztura pētniecības objekts. Lai arī pētījumi nav galā, ir dažās atziņas: lielās devās tā var kalpot kā pretsāpju līdzeklis; mazināt artrīta simptomus; kalpot kā antioksidants jeb aizsargāt mūsu šūnas no nelabvēlīgās apkārtējās vides ietekmes.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Virtuve
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt