LTV raidījuma "4.studija" rīcībā ir nonācis piena vārāmās kanniņas iepakojums, kura marķējumu izlasīt, iespējams, var vien īpaši apdāvināti cilvēki ar superredzi. Uz ielas uzrunātie garāmgājēji atzina, ka marķējuma smalkie burti ir nesalasāmi.
Noskaidrot, kas marķējumā ir rakstīts, tā arī neizdodas. Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) pārstāve Jana Neimane atzina, ka konkrētais marķējums ir grūti salasāms: "Attiecībā uz kontakta materiāliem, tātad šie ir materiāli, kas ir paredzēti saskarē ar pārtiku, - burtu lielums tiem nav noteikts. Marķējumam ir jābūt skaidri salasāmam un redzamam. Tas sevī ietver, ka tas būtu jāveido tā, lai patērētājs varētu šo informāciju izlasīt. Viens patērētājs šo var izlasīt, cits nevar, bet, ja jūs jautājat konkrēti manu viedokli, tad šis marķējums ir salasāms ar grūtībām."
Redzes speciālisti uzsver, ka cilvēkam pat ar labu redzi burti, kas ir mazāki par vienu milimetru, jau ir ļoti grūtu salasāmi, bet šie burti ir vien 0,8 milimetrus lieli - tātad piena kanniņas marķējums neievēro jau tā neskaidro ļoti subjektīvo normatīvu, ka marķējumam ir jābūt skaidri salasāmam, jo, kas vienam skaidri salasāms, otram - miglas bilde.
"Likumdošanā nebūtu slikti, ja tas būtu iestrādāts, bet, kamēr šāds kritērijs tur netiek iekļauts, mēs neko saistībā ar šo pārkāpumu īsti nevaram piemērot," piebilst PVD pārstāve Neimane. "Pārtikas produktiem ir cita likumdošana, kur ir noteikts konkrēts burtu lielums, kādam ir jābūt marķējumā, un šis burtu lielums ir noteikts no 2014.gada decembra, kad stājās spēkā jaunā marķēšanas regula un burtu lielumam ir jābūt vismaz 1,2 milimetri."
Tas nozīmē, ka nepārtikas produktu ražotāji var drukāt marķējumus, cik mazus vien vēlas, līdz beidzot kādam ienāks prātā noteikt vienotu minimālo burtu izmēru uz marķējuma visām precēm.