"Daudzi cilvēki interesējas par lidošanu, taču viņus interesē arī tehnoloģijas un lidošana, it īpaši zaļās tehnoloģijas. Mēs domājam, ka arī aviokompānijas ir ļoti ieinteresētas šajās zaļajās tehnoloģijās, jo aviācijas nozarei jādomā arī par vidi. Tas, iespējams, ir pirmais solis," saka pilotu skolas izpilddirektors Olavs Hultdins.
"Green Flight Academy" rīcībā ir arī parastās lidmašīnas, taču lielāka uzmanība pievērsta nelielai divvietīgai elektriskajai lidmašīnai, kas sertificēta pilotu apmācībai.
Divi akumulatoru bloki nodrošina tās darbību apmēram 50 minūtes, bet uzlāde ar elektrību, kas iegūta no atjaunojamiem resursiem, ilgst tikai 30 minūtes.
Studenti 20 mēnešus ilgās apmācības laikā nolido apmēram 200 stundas, un jau tad šo lidmasīnu izmantošana palīdz samazināt lidojumu kaitīgo ietekmi uz vidi. Taču piesardzīgāki ir citi aviācijas nozares pārstāvji, jo pilotu sagatavošana ir tikai viens solis, un jādomā par šo lidmašīnu remontiem, tehnisko apkopi, jāveido tiesiskā bāze. Vēl nav izstrādāti arī plaši izmantojami, komerciāli izdevīgi ar elektrību darbināmi lidaparāti. Projekta īstenotāji un zaļās aviācijas entuziasti gan tam nepiekrīt, un norāda, ka jau pēc pāris gadiem būšot pieejami elektriskie modeļi, kas spēs pārvadāt līdz 40 pasažieriem.