Lēmums par tik liela apjoma koku izciršanu pieņemts pēc pērn notikuša negadījuma, kas vairāk nekā uz trīs stundām paralizēja dzelzceļa satiksmi. Pērn augustā koks nogāzies uz sliedēm netālu no braucoša vilciena, pārraujot elektrības vadus. Šie koki pieder "Rīgas mežiem", taču pieprasījums tos nocirst nācis no "Latvijas dzelzceļa".
"Viens no iemesliem ir tiešām šis pagājušā gada notikums, kad koks nogāzās, un, pamatojoties uz to, arī tika veiktas darbības, tika nosūtīta vēstule "Rīgas mežiem" ar lūgumu novērst potenciālo bīstamību, ko var radīt bīstami koki," skaidroja "Latvijas dzelzceļa" korporatīvās komunikācijas vadītāja Ella Pētermane.
Vēl viens pamatojums, uz ko atsaucas "Latvijas dzelzceļš", ir bīstamo kravu – ķīmisko vielu un naftas produktu pārvadājumi, kas tiek transportēti pa šo dzelzceļa atzaru. Potenciāli apdraudošu koku izciršanu šādos posmos regulē Ministru kabineta noteikumi. Rīgas mežniecības mežzinis Uldis Gaiss norāda – pilnīgi visus kokus pats nav apsekojis. Taču tiem, ko redzējis, piekrīt kolēģu vērtējumam, ka tie var radīt bīstamību dzelzceļa satiksmei. Koki šajā vietā neesot cirsti kopš deviņdesmitajiem gadiem.
"Tā ir apse, par 90% trupējusi, tukšs vidus. Viņa arī slīpi uz šito pusi iziet, visi tie apaugumi, kas ir ap tiem zariem. Viss jau parāda to, ka tur iekšā ir trupe. Tā kā mums īsti nav risinājuma, un mēs arī negribam paši to darīt. Lai šos kokus atzītu par bīstamiem, viņiem ir jābūt garākam nekā attālumam līdz tuvākajai sliedei. Un tad nākamais ir trīs kritēriji, vai nu viņš ir slīps, noteikti grādi viņam ir noteikti, vai nu viņš trupējis, vai arī lapkoks ir pārāk tievs priekš sava garuma," rāda un skaidro mežzinis.
Pašlaik gan "Rīgas meži", gan "Latvijas dzelzceļš" viens otram sūta vēstules un mēģina panākt, lai šo darbu darītu otra puse. No šīs vietas kokus ir grūti transportēt, veloceļš nav paredzēts smagajai tehnikai un var sabojāt asfalta segumu. Izcērtot 900 kokus, to vietā nav plānots stādīt citus.