Dabas sargi bažīgi – krosa motociklisti bojā zemsedzi dabas parkos un Ķemeru Nacionālajā parkā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Dabas aizsardzības pārvaldes (DAP) vides inspektori vairākās vietās īpaši aizsargājamās dabas teritorijās šajā vasarā konstatējuši, ka ar krosa motocikliem ievērojami bojāta mežu un kāpu zemsedze, kas var atstāt ilgstoši nelabvēlīgu ietekmi uz augāju un biotopiem.

DAP atgādina, ka īpaši aizsargājamās teritorijās nobraukšana ārpus ceļiem ar jebkuru mehanizētu transportlīdzekli ir aizliegta.

Krosa motociklu riepu nospiedumi fiksēti dabas parkā “Milzukalns”, kā arī Ķemeru Nacionālā parka dabas pieminekļa “Krāču kalni” apvidū tālu prom no oficiālajiem autoceļiem. Patlaban liecību par pārkāpējiem pārvaldei nav, un vien retos gadījumos ir iespējams viņus notvert tieši pārkāpuma brīdī. Tādēļ

atpūtnieki, sēņotāji, vietējie iedzīvotāji, kuri kļūst par pārkāpuma nejaušiem aculieciniekiem, aicināti fiksēt notiekošo foto un video un ziņot DAP,

sniedzot pēc iespējas precīzāku informāciju par pārkāpēju, pārkāpuma vietu un laiku.

“Pirms sēsties uz motocikla un bezrūpīgi ļauties braucienam pa mežu, būtu vērts pārliecināties, vai teritorijā šādas darbības ir atļautas. Ja vien teritorija nav atzīta par oficiālu mototrasi, nobraukšana no ceļa ar mehanizētu transportlīdzekli ir aizliegta. Bieži vien pārkāpēji pat neiedomājas, cik lielu ļaunumu viņu rīcība spēj nodarīt dabai.

Piemēram, krosa motociklu riepu atstātās pēdas mežā uz daudziem gadiem sabojā meža zemsedzi,” uzsver DAP vecākais valsts vides inspektors Kārlis Lapiņš.

Inspektors arī norāda, ka Ķemeru Nacionālais parks tāpat kā citas īpaši aizsargājamas dabas teritorijas dibināts ar mērķi aizsargāt un saglabāt teritorijas dabas daudzveidību, lai tā varētu kalpot sabiedrības atpūtai, izglītošanai un audzināšanai. “Latvijā nacionālo parku apmeklētājiem paveras simtiem dažādu iespēju dabu baudīt daudz saudzīgākos veidos, nekaitējot šeit sastopamajām dabas vērtībām – lieliski palīdz daudzās tūristiem speciāli ierīkotās takas, laipas, velomaršruti un autoceļi,” uzsver Lapiņš.

Ar mehāniskiem transportlīdzekļiem, tostarp automašīnām, tricikliem, kvadricikliem un mopēdiem, nobraukt no ceļiem un pārvietoties pa meža un lauksaimniecības zemēm ir aizliegts visās īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un krasta kāpu aizsargjoslā, kā arī mežos.

Par aizlieguma neievērošanu DAP ierosina administratīvā pārkāpuma lietvedības procedūru un var piemērot 30–700 eiro lielu sodu.

Tikmēr Latvijas Motosporta federācijas Enduro komisijas vadītājs Kaspars Ērkulis intervijā Latvijas Radio raidījumā “Pēcpusdiena” piekrīt DAP, ka tā nav laba prakse izbraukāt īpaši aizsargājamās dabas teritorijas. Viņš norādīja, ka Latvijā ir gana daudz trašu, kur braukt un trenēties. “Latvijā tiešām ir attīstīta trases būšana, kur var to izbaudīt,” sacīja Ērkulis.

Turklāt Latvijas Motosporta federācija gatava izplatīt informāciju saviem biedriem par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām, kur nedrīkst doties ar motocikliem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti