"Ir jau labi, ka beidzot šos mežus sakopj, jo šis, var teikt, ir pilsētas parks, bet "velns, kā vienmēr, ir detaļās", un ir redzams, ka atzīmēti, iespējams, ciršanai ir tādi koki, kuri ir lielākie. Rodas tāds iespaids, ka varbūt blakusmērķis ir koksnes iegūšana. Diez vai Mežaparks būtu tā īstā vieta," bažas par koku ciršanu pauda parka apmeklētājs Ivars.
Runa ir par skaistām, slaidām un gana vecām priedēm, kas Mežaparkā augušas vairāk nekā 150 gadu.
LTV raidījums "4. studija" uz parku devās kopā ar mežu jomas ekspertu, Eiropas arboristu padomes sertificētu arboristu Gvido Leiburgu. Viņš jau pirms vairākiem gadiem sagatavoja oficiālu atzinumu, ka Mežaparkā, lai saglabātu skaisto priežu mežu, lapu koki jāizzāģē, bet skujukokus aiztikt nedrīkst.
Pirmais, kam eksperts pievērš uzmanību, ir neizprotamais koku apzīmējums. "Uz noteikti saglabājamas bioloģiskas priedes ir zaļš marķējums, un uz koka, kurš ļoti tuvu atbilst īpaši aizsargājamam dižkoka izmēram, mēs arī redzam gan zaļu, gan otrajā pusē – arī oranžu marķējumu." Skaties, uz kuru pusi gribi, teju visi cērtamie koki ir šādi atzīmēti.
Pētot marķējumu tiem kokiem, ka jau nozāģēti, un tiem, kas palikuši, eksperts secina: "Tas, ko viņi šeit ir pārpratuši, ir tieši šo retināšanas jēgu. (..) Kaut kas te ir paņemts vairāk. (..) Redziet, arī lejā ir saglabāta priede ar vāju vainagu, bet turpat blakus izskatās, ka nedaudz lielākā ir nozāģēta."
Tikmēr Mežaparku apsaimniekojošā uzņēmuma "Rīgas meži" mežzinis Uldis Gaiss skaidro, ka zāģēti tiek tie koki, kas traucē citiem.
Pēcāk viņš gan atzīst, ka šajā vietā, kā saka tautā, ir paņemts "par šerpu". Proti, ir par daudz izretināts, un sola, ka citviet tā nebūs.
Par marķējumiem tiek teikts, ka vērā ņemama ir tikai zaļā krāsa – ar apli atzīmēti koki, kuri jāsaglabā. Neilgu laiku pirms darbu uzsākšanas parkā zinātnieki veikuši pētījumus, katrs koks uzmērīts un viņi tos iezīmējuši ar oranžajiem punktiem.
Kopšanas darbi turpināsies līdz brīdim, kad sāksies putnu ligzdošana, tad tos pārtrauks un turpinās vasaras vidū līdz pat 2020. gadam.