Labrīt

Pēc strīda ar kristīgo skolu Ogres dome izveido reliģisko lietu komisiju

Labrīt

Skultes iedzīvotāji apmierināti ar Satversmes tiesas spriedumu par novadu reformu

Būtiski pieaudzis zvanu skaits krīžu centrā. Biežāk sākuši zvanīt vīrieši

Vīriešu zvanu īpatsvars krīzes tālrunim «Skalbes» pieaudzis par 44%

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Krīzes tālrunis "Skalbes" saņem arvien vairāk zvanu no vīriešiem – viņu zvanu skaita īpatsvars pēdējā pusotra gada laikā pieaudzis par 44%, intervijā Latvijas Radio pastāstīja centra "Skalbes" Psiholoģiskās pirmās palīdzības sniegšanas projekta vadītāja Astra Ozola.

Viņa sacīja, ka vīrieši mēdz teikt: "Vai jūs pārsteigs tas, ko es jūtu..." Ozola uzsvēra, ka centra konsultanti ir sagatavoti uzklausīt dažādas situācijas. "Jūs viņus nepārsteigsiet," teica  centra pārstāve.

Ozola vīriešu aktivitātes pieaugumu uzsvēra kā pozitīvu, jo sabiedrībā mēdz būt uzskats, ka nav vīrišķīgi runāt par savām problēmām. Centrs "Skalbes" aicina visus cilvēkus zvanīt un izrunāt problēmas, nevis paturēt tās sevī, jo tā ir iespējams rast risinājumu.

Kopš februāra sākuma, kad krīžu un konsultāciju centrā "Skalbes" bezmaksas diennakts atbalsta tālrunis 67 222 922 sāka darboties ar papildu jaudu, zvanu skaits uz to ir dubultojies.

Februārī ir saņemti 1196 zvani, no kuriem 896 ir bijuši tieši krīzes konsultācijas. Salīdzinot ar janvāri, pieaugums ir par 44 %. Savukārt, ja salīdzina ar datiem par pagājušo gadu vidēji, pieaugums bijis vairāk nekā uz pusi.

Ozola norādīja, ka jaudu nav plānots samazināt, jo cilvēki arvien vairāk arī uzzina par tālruni. Tiks meklētas finansiālās iespējas tālruņa darbu turpināt.

Uzticības tālruņa konsultanti nebija gatavojušies tik lielam pieaugumam, bet, pēc Ozolas teiktā, darbinieki var to izturēt un vēl palielināt jaudu. Centrs saņemot zvanus no visdažādākajām sabiedrības daļām. Viņa norādīja, ka daļa klientu arī dabūjuši telefona numuru no saviem psihoterapeitiem. Cilvēki ir aicināti zvanīt, ja viņa psihoterapeits nav pieejams. Ozola norādīja, ka konsultanti pamanījuši grupu – augsti intelektuāli cilvēki, kuri iepriekš tikuši galā ar likstām, bet Covid-19 pandēmijas spriedzes apstākļos kā atbalstu izmanto krīzes tālruni.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti