Stundu gara ikdienas pastaiga ir dabiskākais veids, kā pilnībā nodarbināt savu ķermeni

Laikā, kad attālinātais darbs daudziem cilvēkiem kļuvis par normu, nereti arī ikdienu kustību apjoms sarūk. Tas tāpēc, ka vairs nav nepieciešams mērot ceļu uz darbu un atpakaļ, jo darbs ir mājās, dažu soļu attālumā. Tomēr fiziskai un emocionālai veselībai kustības ir nepieciešamas. "Veselības centra 4" fizioterapeite Lolita Keberga teic, ka tiem, kuriem patīk vingrot, tas jādara vismaz trīs reizes nedēļā, un šai nodarbei jāvelta 30-40 minūtes. Tāpat neatsveramu labumu savam ķermenim ikviens var sniegt, vienkārši pastaigājoties. Minimālais soļu apjoms dienā ir seši līdz desmit tūkstoši soļu un tā ir apmēram stundu gara pastaiga.

Fizioterapeite Lolita Keberga par pastaigām un vingrošanuLinda Zalāne

“Tas ir visdabiskākais ko mēs vispār varam darīt, un pastaigas laikā iesaistās viss ķermenis un tieši ķermeņa diagonāles. Paātrinot tempu un ejot pastaigā pa mežu, kur jāiet pa pauguriem augšā un lejā, mēs ķermeni varam vēl vairāk noslogot. Ja mēs vēzējam rokas, tad mēs iesaistām ķermeņa augšdaļu. Ja mēs soļojam lieliem, platiem soļiem, tad mēs iesaistām ne tikai kājas, bet arī ķermeņa jostas daļu," stāsta Keberga.

"Protams, ja pastaiga notiek svaigā gaisā, tad pievienotā vērtība ir skābeklis, kas ir tik ļoti vajadzīgs ik katrai cilvēka šūnai. Vispār skaitās tā: ja mēs nekustamies, vai darba pozu nemainām biežāk par divām stundām, tad ķermenim jau rodas pārslodze. Tas nozīmē, ka vismaz ik pēc divām stundām mums ir jāizkustas, un mēs varam izvēlēties tādu kustību, kas mums patīk, piemēram, 30 sekundes turam planka pozu (balsts guļus uz apakšdelmiem - red.) vai 20 reizes veicam pietupienus. Šiem vingrinājumiem nav nepieciešams inventārs,” skaidro fizioterapeite.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Veselība
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt