Monika pārvietojas ratiņkrēslā. Kopš Daugavpilī ir pieejams sociālā taksometra pakalpojums, viņa ir regulāra tā kliente. Sieviete ir priecīga par iespēju pašai patstāvīgi, neprasot palīdzību ģimenei, dodies, kur nepieciešams.
"Oi, saulīt tik labi bija, vienmēr ir problēma, ja nevar aizvest, tad tikai viens zvaniņš, un tu jau esi tur, kur gribēji, tā ir, dikti labi. Tā gribētos, lai tas viss turpinātos, pie laba cilvēks ātri pierod," vērtē daugavpiliete Monika Jukša.
Projekta ietvaros Daugavpils Sociālā lietu pārvalde iegādājusies arī citu speciālo aprīkojumu, kā skūteri un ratiņkrēslus. Tāpat padomāts arī par aprīkojumu, lai cilvēks, izmantojot sociālo taksometru, vispirms varētu bez apgrūtinājumiem izkļūt no savas dzīvesvietas, pārvarot kāpnes un citus šķēršļus, kas saistīts ar seguma virsmas augstuma maiņu.
"Mums ir vides pielāgošana. Klientam, kurš bija piektajā stāvā, ir mobilais pacēlājs. Viņš var saņemt gan asistenta pakalpojumus, gan arī sociālo taksometru," skaidro Daugavpils domes Sociālo lietu pārvaldes vadītāja Benita Siliņa.
Projekta sadarbības partneri ir pārstāvji no Lietuvas, viņi ir arī tie, kuri dalījās ar Daugavpili sociālā taksometra izmantošanas pieredzē, jo tur šāds pakalpojums pieejams jau piecus gadus, nu jau sešās Lietuvas pilsētās. "Ir ļoti daudz cilvēku, kuri nav bijuši ārā no saviem dzīvokļiem sešus vai septiņus gadus,. Viņiem nebija iespējas redzēt, kas notiek viņu pilsētā, un šis sociālais taksometrs uzlabo viņu dzīves kvalitāti," stāsta projekta vadītājs Lietuvā Jonas Mulevičs.
Pusgada laikā Daugavpilī sociālā taksometra pakalpojumus izmantoja 36 klienti, kuri braukuši vairāk nekā 500 reizes. Taču pilsētā ir aptuveni 250 cilvēki, kuri pārvietojas ratiņkrēslos, tāpēc ar laiku klientu skaits varētu kļūt lielāks.