Rīta Panorāma

Aicina sniegt atbalstu slēgto veikalu nomas maksai. Saruna ar Mārtiņu Vanagu

Rīta Panorāma

Polijā darbu atsāk kultūras iestādes un iepirkšanās centri

Psiholoģiskās pirmās palīdzības sniegšana. Saruna ar Astru Ozolu

Psiholoģiskā atbalsta tālrunis «Skalbes» sācis darboties ar papildu jaudu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

No 1. februāra krīžu un konsultāciju centrā “Skalbes” bezmaksas diennakts atbalsta tālrunis sācis darboties ar papildu jaudu, lai nodrošinātu plašāku operatīvo psiholoģisko atbalstu Latvijas iedzīvotājiem, intervijā LTV raidījumam “Rīta panorāma” stāstīja centra pārstāve Astra  Ozola. Tāpat nepieciešamības gadījumā iedzīvotājiem ir iespēja pieteikties bezmaksas attālinātām psihologa konsultācijām.

Zvanīt uz krīzes tālruni pa telefona numuru  67222922 cilvēki var jebkurā gadījumā, uzsvēra Ozola. “Latvieši nav ļoti bagātīgi uz jūtu vārdiem.

Parasti savas sajūtas mēdzam izteikt ar vārdiem “es jūtos slikti”. Šī ir tā situācija, kad noteikti ir vērts piezvanīt un runāt, kas ir pamatā šīm sliktajām sajūtām,” iedrošināja centra pārstāve.

“Bieži cilvēks piezvana un saka: “Nezinu, ko lai jums saka, bet jūtos slikti. Man it kā viss ir, bet vienalga – kaut kas nav un es nezinu, kā ar to tikt galā”,” par gadījumiem, kad cilvēki meklē atbalstu, stāstīja Ozola. 

Ar konsultāciju sniegšanu krīzes situācijās centrs “Skalbes” nodarbojas apmēram 20 gadus. “Līdz šim uz diviem pieejamiem tālruņiem strādāja viens konsultants, bet no šī brīža projekta ietvaros uz vienu no tālruņiem atsevišķi strādās vēl divas līnijas. Tātad vienlaicīgi var piezvanīt divi cilvēki jebkurā diennakts laikā,” skaidroja Ozola.

Projekts īstenots ar Veselības ministrijas atbalstu. Cilvēki, kas atlasīti šim projektam, ir zinošāko un pieredzējušāki darbā ar krīzes tālruni. “Viņu kompetencē būs saprast, vai cilvēkam var piedāvāt vēl kādu papildus pakalpojumu. Projekta ietvaros būs pieejama bezmaksas psihologa konsultācija,” stāstīja Ozola.

Zvanot uz atbalsta tālruni 67222922 jebkurā diennakts laikā, ikviens iedzīvotājs, kam nepieciešams psiholoģisks atbalsts, var saņemt anonīmu pirmo psiholoģisko palīdzību. Konsultācijas nodrošina īpaši apmācīti speciālisti ar pieredzi konsultēšanā krīzes situācijās. Sarunas gaitā konsultants zvanītājam sniedz pirmo psiholoģisko palīdzību, tostarp  saistībā ar apgrūtinājumiem ikdienas sadzīvē, kas radušies ārkārtas situācijas rezultātā.

Pēc zvanītāja vēlēšanās nepieciešamības gadījumā konsultants var ierosināt vērsties pie citām institūcijām, tajā skaitā sociālā dienesta, bāriņtiesas, policijas, krīžu centriem, atbilstošas palīdzības saņemšanai. Tāpat konsultants, uzklausot katra zvanītāja individuālo situāciju, var ieteikt saņemt bezmaksas attālinātas psihologa konsultācijas plašāka atbalsta saņemšanai un Covid-19 izraisītās krīzes psiholoģisko seku mazināšanai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti