Pirms Liepājā sāka īstenot ielu apgaismojuma atjaunošanas projektu, pilsētā ar elektrību sildīta pat zeme, spriež Liepājas domes izpilddirektora vietnieks Didzis Jēriņš. Daudzviet Liepājā situācija bija kritiska, tāpēc pašvaldībai nācās pieņemt drosmīgu lēmumu– mainīt pilsētas apgaismojuma sistēmu: „Pirmo sākām realizēt Karostā un Tosmarē. Tīkli padomju laikā nebija pilsētas pārziņā. Tur no zemūdenēm bija demontēti kabeļi, kas bija ierakti zemē. Atceros 2009. gada ziemu, kad kabeļi sala laikā pārtrūka. Ziemas laikā bija lielas problēmas atjaunot apgaismojumu Karostā.”
Apgaismojums Liepājā parādījies ar tur, kur agrāk laternu nebija vispār. Gaišāks kļuvis arī Jūrmalas parkā, kur uzstādītas senlaicīgāka dizaina laternas, kas nav tik ekonomiskas kā modernās, taču šajā gadījumā, vizuālais noformējums pie senlaicīgās strūklakas, pie gulbīšu dīķa un citviet bija primārs.
„Parkā apgaismojums bija vecs. Jūrmalas parkā rekonstruējām vecās līnijas un izbūvējām arī jaunas, kā arī atsevišķās vietās sakārtojām ietves,” stāsta Jēriņš.
Liepājnieki pārmaiņas pilsētā, protams, ir pamanījuši: „Ir labāk, mums pie pašām mājām, gaisma istabā nāk. Tagad jau baltās naktis, vispār ir labi. - Parkā ir vairāk gaismas, tagad gan grūti pateikt, jo naktis gaišas, bet apgaismojums ir, domāju, ka pietiekošs.”
Liepājniece Dzidra gan novērojusi, ka naktīs Liepājā apgaismojums tāds dzeltenīgs un varētu būt gaišāks. Pašvaldības pārstāvis skaidro, ka nakts stundās apgaismojams tiek automātiski regulēts, lai ietaupītu elektroenerģiju. Pēc pusnakts, kad cilvēku skaits ielās sarūk , gaismas intensitāte līdz agrajām rīta stundām tiek samazināta par 20%,skaidro Jēriņš:
”Izvēloties apgaismes sistēmu, mēs sapratām, ka, vienkārši rekonstruējot, efekts būs, jo nomainīsim dzīvsudraba lampas, kas tērē ļoti daudz elektroenerģijas. Bija arī doma, ka jārada sistēma, kuru var regulēt, kā arī saņemt datus par patēriņu, lampu stāvokli un defektiem.”
Neraugoties uz to, ka laternu skaits pilsētā ir ievērojami pieaudzis, aplēses liecina, ka pilsētā ietaupījums ir 13,18 % apmērā. Nākotnē tas varētu būt lielāks, jo darbi pilsētā vēl turpinās. Kopumā projekta īstenošanas laikā rekonstruēti ielu posmi 5,5 km garumā, izbūvēts apgaismojums 366 ielu posmos, uzstādīti 4738 jauni gaismekļi 168 km garumā.