«Latvenergo»: Elektroauto lietošana ziemā un vasarā neatšķiras

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Jūnijā apritēs trīs gadi kopš AS "Latvenergo" uzsāka pirmo divu Latvijas satiksmē reģistrēto elektroautomobiļu "Fiat Fiorino Elettrico" ekspluatāciju ikdienas darbos. Uzņēmuma pārstāvji atzīst, ka problēmu nav bijis, automašīnas ekspluatācija, tai skaitā nobraukums, ziemā un vasarā faktiski neatšķiras.

AS "Latvenergo" pārstāvji atzīst, ka vienīgā nianse ir tā, ka ziemā, iekams akumulatori nav pietiekami silti, automašīna pirmos piecus kilometrus nav tik dinamiska kā vasarā. Taču, tiklīdz akumulatorā enerģijas izdalīšanās ietekmē sākas ķīmiskie procesi un tas uzsilst, atšķirības vairs nav nekādas. Taču par šo niansi ražotājs bija informējis jau iepriekš.

Atbilstoši šī modeļa koncepcijai automašīnas apkuri nodrošina autonoma krāsniņa, kas darbināma ar benzīnu. Katru dienu intensīvi braucot, nedēļā pietiek ar pieciem litriem degvielas pat salā, kad termometra stabiņš noslīd zem mīnus 25 grādiem.

Uzņēmuma pārstāvji atzīst, ka trīs gadu laikā automašīnām nav bijis neviens būtisks vai apjomīgs remonts. Veiktas regulārās apkopes, kādas tās noteicis auto ražotājs.

"Elektroautomobiļi "Fiat Fiorino Elettrico" paredzēti arī kravas līdz 500 kg pārvadāšanai, un šo gadu laikā ir pārvadātas dažādas kravas, taču jūtams, ka rezerve automašīnai vēl paliek. Ja pati automašīna būtu vieglāka, ar šiem pašiem akumulatoriem varētu palielināt nobraukumu līdz pat 10%," atklāj AS "Latvenergo" Transporta funkcijas direktors Edgars Utāns.

Bet, runājot par elektroautomobiļu nākotni, speciālisti secina, ka, ja būs rosinoši normatīvi, tad šādas automašīnas parādīsies aizvien biežāk.

"Sekojam līdzi, kādi Latvijas tirgū parādās piedāvājumi. Jāņem vērā, ka elektroautomobiļus arī vajadzēs remontēt. Šobrīd Latvijas tirgū ir ierobežots piedāvājums šādu automašīnu tirdzniecībai un apkopei. Taču šī situācija strauji mainās.

Runājot par tālāku nākotni, ir jāattīsta akumulatoru uzlādes infrastruktūra – paplašinot draugu un pakalpojuma sniedzēju loku, pie kuriem var iegriezties, lai elektromobili uzlādētu. Tehnoloģijas uzlabojas, un, visticamāk, arī nākotnē tas būs nišas produkts atbilstošai lietošanai civilizētā vidē," atzīst Utāns.

Salīdzinot elektroautomobiļa "Fiat Fiorino Elettrico" (30 kW) dinamiku ar trīsreiz jaudīgāka iekšdedzes motora auto, piemēram, "Renault Trafic" ar 2,0 litru DCI (90 kW), var secināt, ka ātrumu 80 km/h abi auto sasniedz vienlaikus, apmēram 15 sekundēs. Šis fakts parāda, ka elektroautomobilis nav tikai lēngaitas transportlīdzeklis vai modes "rotaļlieta", tas nepārprotami pierāda arī uzstādītās jaudas efektivitāti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti