4. studija

Janvāra beigās no ziemas miega pamodušies lāči.

4. studija

"Trikātas sviests" vai "Trikatas", vācu vai - latviešu?

Kapēc slimnīcā pacientiem neļauj sazināties ar tuviniekiem?

Kāpēc slimnīcā insulta nodaļā pacientiem neļauj lietot mobilos telefonus?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Kaimiņi un tuvinieki jau bija gatavi meklēt cilvēku ar policijas starpniecību, bet sieviete ārstējās Austrumu slimnīcā – Neirovaskulārajā nodaļā. Viņas mantas, tai skaitā mobilais telefons, tika glabāts slimnīcas glabātuvē, līdz ar to sieviete nevienu informēt par notikušo nevarēja. Slimnīca skaidroja, ka nodaļās, kur ir svarīgi nepārtraukti uzraudzīt pacientu veselības stāvokli, mobilās ierīces var traucēt un arī turpmāk slimnīca neļaus tos izmantot, vēstīja LTV raidījums "4. studija".

Baiba (vārds mainīts) nonāca slimnīcā ar insultu, viņa pati izsauca "ātro palīdzību" un nosūtīja īsziņu kaimiņienei.  

Sieviete slimnīcā nonākusi teju kritiskā stāvoklī. Mediķi viņu steigšus nogādājuši insulta vienībā, pēc tam 6. nodaļā, Neirovaskulārajā nodaļā.

Baibas mobilais telefons kopā ar citām mantām tika glabāts medicīnas iestādes mantu kambarī. "Tagad no nodaļas telefona numura arī nevar piezvanīt, jo izejošie zvani ir slēgti," stāstīja sieviete.

Ārsti Baibai skaidrojuši, ka lēmums neatdot personīgās mantas ir pieņemts vadības līmenī. Palīdzēt viņai nevarot.

Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas preses sekretāre Ilga Namniece stāstīja, ka slimnīca tā rīkojas, mantas nodod noliktavā vai, ja tās ir vērtīgas mantas, slimnīcas seifā. "Un tikai pēc izrakstīšanās, kad pacients saņem šo izrakstu, viņa pienākums ir šīs mantas paņemt. Tikai tad viņam izsniedz šīs mantas," sacīja Namniece.

Namniece skaidroja – "ja pacients nokļūst insulta vienībā, tas nozīmē, ka viņam ir nepieciešama steidzama, akūta, neatliekama palīdzība. Šajā posmā pacienta mantas tiek paņemtas. Pacients slimnīcas iedotajās drēbēs tiek ievietots šajā insulta vienībā."

Pacienti tiek ievietoti telpās, kas aprīkotas ar ļoti jutīgām iekārtām, kuru darbību un mērījumus var ietekmēt mobilā telefona klātbūtne, skaidro slimnīcā.

"Kad pacienta veselības stāvoklis stabilizējas, viņš tiek ievietots nodaļā. Jūs nosaucāt 6. nodaļu, tā ir Neirovaskulārā nodaļa. Bet ir jāsaprot, ja pacients pēc insulta vienības tiek ievietots šajā nodaļā, viņa veselības stāvoklis nepārtraukti tiek monitorēts.

"Iespējams, pacientam šķiet, ka viņa veselības stāvoklis ir uzlabojies un nekas viņam nedraud, bet tas tā bieži nav. Pacientam jebkurā brīdī var rasties ļoti nopietni veselības traucējumi. Var būt atkārtots insults. Var ciest dažādas orgānu grupas. Mums ir jāsaprot, ka ārsts jebkurā nodaļā ir atbildīgs par pacienta veselību un dzīvību.

Ja iekārta nenolasīs datus šī mobilā tālruņa dēļ, iespējams, var palaist garām kādu būtisku veselības saasinājumu," skaidroja Namniece.

Pacientam, iestājoties Austrumu slimnīcā, jāuzrāda kādas kontaktpersonas tālruņa numurs, tādējādi veidojas kontaktu reģistrs. Ja šādu datu par cilvēku nav, viņš ir ļoti smagā stāvoklī vai miris, medicīnas iestāde meklē tuviniekus ar policijas palīdzību.

Slimnīcā uzsver, ka insults ir ārkārtīgi nopietna saslimšana, un iekšējās kārtības noteikumi netiks mainīti – mantas nodaļās, kur cilvēki cīnās par savu atlabšanu un dzīvību, tiks atņemtas arī turpmāk.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti