Kā uzzināt, uz kuru slimnīcu Neatliekamā palīdzība nogādājusi pacientu? Skaidro NMPD pārstāve

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Gadījumos, ja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) mediķi nogādājuši stacionārā pacientu, bet tuvinieki nav bijuši klāt, zvanot uz NMPD tālruni 67337750, var uzzināt, uz kuru slimnīcu cilvēks aizvests. Taču jāņem vērā, ka to var izdarīt tikai kontaktpersona, par kuru ir norāde "e-veselībā", Latvijas Radio padomu ciklā "Dzīvo vesels" skaidroja NMPD Operatīvās vadības centra vadītājas vietniece Diāna Tkačenko.

NMPD Operatīvās vadības centra vadītājas vietniece Diāna Tkačenko.
00:00 / 03:18
Lejuplādēt

Tkačenko stāstīja, ka piederīgie mēdz interesēties, uz kuru stacionāru NMPD brigādes mediķi nogādā pacientu. Ja izsaukuma laikā, kad pacients jānogādā uz ārstniecības iestādi, pacienta piederīgie ir blakus, protams, brigādes darbinieki informēs, uz kuru stacionāru sirgstošais tiks aizvests un kur vēlāk varēs vērsties pēc informācijas, taču var būt gadījumi, kad cilvēks ir bezsamaņā vai noticis kāds negadījums, piederīgo nav bijis klāt, bet pacientam pašam nav iespējas informēt radus.

Lai tuviniekiem nodrošinātu iespēju noskaidrot, kurā slimnīcā ir ģimenes loceklis, NMPD izveidojis īpašu uzziņu tālruni 67337750.

"Zvanot uz šo tālruni, jāņem vērā, ka būs jāzina pacienta vārds un uzvārds, personas kods. NMPD informāciju drīkstēs sniegt tikai tad, ja pacients vietnē "e-veselība" būs norādījis, ka viņam ir šī konkrētā kontakpersona. Tas nozīmē  – ja esmu kontaktpersona šim pacientam, tikai es varu noskaidrot, vai pie viņa bija nosūtīta neatliekamā palīdzība un uz kuru stacionāru pacients nogādāts," stāstīja dienesta pārstāve.

Gadījumos, kad pacientam nav norādītas kontaktpersonas, var sazināties ar pacienta ģimenes ārstu, jo viņam ir pieeja veselības datu bāzei un viņš var sniegt atbildes uz šiem jautājumiem, skaidroja Tkačenko.

Tas attiecas uz visiem Latvijas iedzīvotājiem.

Viņa norādīja: "NMPD aicina jau šobrīd e-veselības profilā norādīt tās personas, kurām jūs piešķirat kontaktpersonas statusu, lai gadījumā, ja notiek kāds negadījums, šī persona var piezvanīt uz NMPD tālruni un saņemt informāciju."

Tkačenko uzsvēra, ka lēmumu par pacientu nogādāšanu stacionārā nepieņem NMPD brigāde, bet to saskaņo ar Operatīvās vadības centra vecāko dežūrārstu. Šādā veidā, vadoties pēc Nacionālā veselības dienesta hospitalizācijas plāna, tiek noskaidrots, uz kuru stacionāru šis pacients tiks nogādāts. Operatīvās vadības centrs ik dienu koordinē ap 500 pacientu nogādāšanu stacionāros visā Latvijā.

Mediķu padomi rubrikā "Dzīvo vesels"

Vairāk

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti