Kā pēc Covid-19 pārslimošanas atsākt fiziskās aktivitātes

Fiziskās aktivitātes pēc pārslimota Covid-19 jāatsāk ļoti mēreni - pēc smagas slimības gaitas jāsāk ar soļošanu, staigāšanu un līdzsvara vingrojumiem, Latvijas Radio 2 padomu ciklā “Dzīvo vesels” norādīja fizioterapeite Daina Streļča. 

Fizioterapeite Daina Streļča
00:00 / 04:01
Lejuplādēt

“Ja esat nupat izslimojuši Covid-19, tad jāsāk ļoti mēreni, ar ļoti lēnām amplitūdas kustībām vai vispār lēnām vingrošanām. Ja esat bijuši pēc ļoti smaga Covid-19 saslimšanas, pats primārais, ar ko būtu jāsāk, ir soļošana mājās, staigāšana un arī līdzsvara vingrojumu izmantošana,” uzsvēra Streļča. 

“Tad pakāpeniski pāriet uz izturības un spēka vingrojumiem, bet bez lielas forsēšanas. Tā, lai organismam nerastos noguruma fāze. Ja rodas noguruma fāze, tad varbūt ir vērts padomāt par to, ka varbūt šobrīd neesat vēl gatavi, lai uzsāktu lielākas aktivitātes, fiziskos vingrojumus,” viņa norādīja. 

Fizioterapeite atgādināja, ka šobrīd mēs visi saskaramies ar to, ka ikdiena ir ļoti izmainīta. “Tas skar jebkuru – vai tas ir ofisa darbinieks, vai tas būtu fiziska darba darītājs, vai arī mājās sēdoša mamma ar bērnu. Jebkuru skar šīs izmaiņas,” viņa uzsvēra. 

“Lielākā problēma, ar ko cilvēki diemžēl saskaras, ir mazkustīgs dzīvesveids un zems fizisko aktivitāšu līmenis. Tas daudzus cilvēkus ir novedis pie tā, ka rada papildus stresu un izmaiņas psihiskajā veselībā,” Streļča skaidroja. 

Bez fiziskajām aktivitātēm neiztikt. “Lai šo visu mēs varētu ikdienā uzlabot un paši sev palīdzēt, ir nepieciešamas tomēr fiziskās aktivitātes un arī sava veida relaksācijas tehnikas, kas varētu būt tāds vērtīgs instruments, lai mēs varētu saglabāt mieru un turpinātu aizsargāt savu veselību gan karantīnas vai pašizolācijas laikā, gan arī vispār šajā Covid-19 laikā,” norādīja fizioterapeite. 

Vienā ritmā

Piektdienās pulksten 8.35 LTV1 vai RePlay.lv klaviermūzikas pavadījumā piedāvā izkustēties kopā ar Latvijā pazīstamiem cilvēkiem jaunajā rīta vingrošanas šovā “Vienā ritmā”. Katrā raidījumā būs savs vingrošanas vadītājs. Kā un kāpēc viņi paši cenšas ikdienā būt aktīvi, lasi LSM.lv rakstu sērijā!

“Viens no maniem ieteikumiem būtu turpināt fiziskās aktivitātes. Tās vai nu būtu paši vienkāršākie ārstnieciskās vingrošanas vingrojumi, ko varbūt esat iesākuši pie fizioterapeita, varbūt esat iesākuši iet kādā sporta klubā. 

Pats pirmais, kad no rīta pamostaties, ir iesākt dienu ar pašām vienkāršākajām lielas amplitūdas kustībām, lai mēs varētu savu ķermeni sagatavot ikdienas aktivitātēm un turpināt savu darbu pilnvērtīgi un bez stresa,” ieteica Streļča. 

“Kā vienu no relaksācija tehnikām, ko es varētu ieteikt, ir elpošanas vingrojumi, kas varētu palīdzēt gan uzlabot elpošanas muskuļu spēku, gan uzlabot krūškurvja kustību, gan vispār uzlabot skābekļa apmaiņu organismā,” viņa norādīja. 

Tāpat fizioterapeite minēja, ka šobrīd daudz tiek piedāvātas arī tiešsaistes nodarbības, ko arī ir vērts apdomāt un izmantot. “Tas ir jāskatās pēc paša vēlmēm, vai tā būtu joga, vai aerobie vingrojumi, vai ārstnieciskās vingrošanas vingrojumi. Šobrīd tiešsaistē tiek piedāvāts ļoti daudz, taču, protams, jāizvērtē savs fiziskais stāvoklis un arī sava veselība,” Streļča atgādināja.

 

"Vienā ritmā"

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt