Timofejevs vērtēja, ka visbiežāk pie viņa vēršas pacienti, kuriem nav bijis pietiekamu zināšanu par savu veselību, tāpēc situācija jau ir kļuvusi ļoti nopietna un grūti izlabojama.
Bieži tie ir ilgstoša sēdoša darba darītāji, tostarp automašīnu šoferi.
"Īslaicīgi pārbraucieni pacientam noteikti neradīs problēmas, bet ilgstoša atrašanās vienā pozā noteikti var izraisīt lielas sāpes mugurkaulā. Būtu jāsaprot, ka viss ir jāsabalansē un ka vismaz reizi stundā būtu jāapstājas un piecas līdz desmit minūtes būtu jāizstaipās, jāatbrīvo saspringtie muskuļi," fizioterapeits ieteica.
Viņš atzina, ka pāris ilgāki braucieni nekādas problēmas vēl neradīs, bet, tiklīdz sēdēšana ilgas stundas pie auto stūres kļūst par cilvēka ikdienu, var rasties sarežģījumi. Piemēram, tās varētu būt muguras, jostas daļas problēmas, krustu problēmas, kas reizēm var sākties ar vienkāršām sāpēm muguras lejasdaļā, bet sliktākajā gadījumā var izstarot arī lejup pa kāju.
"Bieži vien muguras sāpes var prevalēt mazāk, un vairāk tu jutīsi kāju, un tas jau vien liecina par to, ka kaut kas ķermenī ir izmainījies, kaut kas nestrādā tā, kā vajadzētu strādāt. Sliktākajā gadījumā noteikti varētu būt arī urinēšanas, nesaturēšanas traucējumi vai pat jau vienas kājas paralīze," skaidroja Timofejevs.
Tāpat sāpes var izplatīties arī virzienā uz augšu, radot diskomfortu sprandā, plecu joslā, rokās. Pie speciālista vajadzētu doties vēl tad, kad vēl neesi iedzīvojies sāpēs, – lai līdz tām nemaz nenonāktu, uzsvēra fizioterapeits. Arī tad, ja problēmu nav, fizioterapeits palīdzēs koriģēt stāju, nostiprināt muskulatūru.
"Pie mazkustīga dzīvesveida noteikti periodos, kad nesēdi, vajag atrast kādu hobiju, pastaigas, peldēšanu, riteņbraukšanu vai vienkārši jāveic kādi vingrinājumi uz paklājiņa," viņš ieteica.
Timofejevs atgādināja, ka lielāks risks iedzīvoties muguras sāpju un citās problēmās ir tiem, kuri ārpus jau tā sēdošā darba nekustas, iedzīvojas liekajā svarā, smēķē un pārlieku daudz lieto alkoholu.
Vienlaikus arī pareiza sēdēšanas poza var būtiski uzlabot situāciju. Šoferiem Timofejevs ieteica maksimāli iesēsties krēslā, un, ja nav jau iebūvēta vai iegādāta iekārta papildu atbalstam muguras lejasdaļai, tad muguras lejasdaļā var palikt, piemēram, nelielu kokvilnas dvielīti tā, lai veidojas tāds pats izliekums, kāds ir cilvēkam stāvot.