Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Pārtikas izplatīšanas uzraudzības daļas vadītāja Tatjana Marčenkova Latvijas Radio paskaidroja, ka dienests informāciju par sūdzību skaitu apkopo reizi pusgadā, tādēļ vēl nav precīzu datu, vai sūdzību skaits pēc notikumiem Siguldā un tirdzniecības centrā Rīgā ir audzis. Tomēr Marčenkova novērojusi, ka, sūdzību skaits kaut arī nedaudz, bet tomēr, visticamāk, pieaugs.
Vidēji 30% gadījumu PVD apstiprina sūdzībās norādītās aizdomas. Pirmajā pusgadā PVD 120 gadījumos pēc sūdzībām izņēma pārtiku no aprites, 140 gadījumos ierosināta administratīvā lietvedība un soda naudās iekasēti 10 000 eiro.
Pēc informācijas no teritoriālajām pārvaldēm, Marčenkova secina, ka sūdzību pieaugums nebūs liels.
"Ja pirmajā pusgadā šogad bija 762 sūdzības, tad pagājušajā gadā bija 689, un lielākā daļa par tirdzniecības uzņēmumu darbību. Mazāka daļa par ēdināšanas uzņēmumu darbību – 34%," teica Marčenkova. "Visbiežāk sūdzas par pārtikas produktu kvalitāti, par produktu derīguma termiņiem, kas netiek ievēroti, vispārīgo higiēnu. Bet, ja runājam par ēdināšanas uzņēmumiem, šogad novērojām, ka cilvēki biežāk sūdzas par to, ka ir saņēmuši nekvalitatīvu ēdienu, ka pēc ēdiena lietošanas cilvēki ir saindējušies un bijušas zināmas problēmas ar veselību."