Sagaidāms, ka jaunie noteikumi stāsies spēkā 2026. gadā, lai sniegtu uzņēmumiem laiku sagatavoties jaunajam regulējumam. Jaunā likuma mērķis ir sniegt patērētājiem labāku izpratni par alkohola saturu un veselības riskiem, kas saistīti ar alkohola lietošanu.
Uz marķējuma būs jāizvieto brīdinājums patērētājiem par alkohola lietošanas riskiem, kā arī jānorāda produkta kaloriju daudzums.
Īrijas valdība paziņojusi, ka jaunie noteikumi atbildīs prasībām, kas noteiktas pārtikas produktu iepakojumiem.
Īrijas veselības ministrs Stīvens Donelijs pauda cerību, ka arī citas valstis sekos Īrijas piemēram: "Es atzinīgi vērtēju to, ka esam pirmā valsts pasaulē, kas spērusi šo soli un ieviesusi visaptverošu alkohola produktu marķēšanu. Es ceru, ka arī citas valstis sekos mūsu piemēram."
Patērētāji tiks brīdināti par bīstamību lietot alkoholu grūtniecības laikā, kā arī par aknu slimību un nāvējošu vēža veidu risku.
Šī gada janvārī Itālijas vēstnieks Īrijā Rudžero Koriass īru raidorganizācijai RTE ieceri kritizēja, norādot, ka plāni esot "pilnīgi nesamērīgi". Zināms, ka vīna ražošana ir nozīmīga Itālijas eksporta nozare. "Brīdinājumos nav nekā slikta, bet runa ir par to, ka brīdinājumiem jābūt samērīgiem, un šajā gadījumā, tā kā runa ir par vīnu, apgalvojums uz vīna pudeles, ka alkohola lietošana izraisa aknu slimības, ir pilnīgi nesamērīgs," viņš pauda.
Savukārt Īrijas nevalstiskās organizācijas "Alcohol Action Ireland", kas darbojas ar mērķi mazināt alkohola radīto postu Īrijā, izpilddirektore Šeila Gilanija par jauno regulējumu izteicās atzinīgi: "Tas zināmā mērā palīdzēs nodrošināt patērētāju informētību par dažādiem alkohola radītajiem riskiem."
Tiek lēsts, ka alkohola lietošana Īrijā ir iemesls 7% krūts vēža gadījumu.