Ģimenes studija

Sporta skolas gaida pārmaiņas. Uzklausām skolotāju, treneru un IZM viedokli

Ģimenes studija

Kā skolēnu brīvlaikā pasargāt bērnus no koronovīrusa?

Veselīgu miega paradumu veidošana bērnam

Veselīgu miega paradumu veidošana bērnam

Bieži bērni ir noteicēji, kā iemigs, kur gulēs, viņi ir galvenie, kuri nosaka miega režīmu. Speciālisti iesaka vecākiem stingri ievērot konsekvences un neatkāpties no uzstādītajiem plāniem bērna miega režīmā, tikai tā var gūt labus rezultātus, pauž raidījumā “Ģimenes studija”.

"Gimenes studija" podkāstā:

 

 

 

  • Savā lietotnē meklē - Ģimenes studija.

 

Garums - 50 min; jaunas epizodes katru darba dienu.

Bieži vecāki nezināšanas dēļ domā, ka mazam bērnam ir problēmas ar miegu. Tā ir nezināšana, mazam bērnam nav izteikti dienas un nakts periodi. Teorētiski uzskata, ka bērns nakti spēj izgulēt pēc sešu mēnešu vecuma, jo tad bērns naktī nav jābaro, skaidro pediatre Marta Celmiņa.

Tāpat vecākiem jāzina par dziļā un seklā miega fāzēm.

Pediatrs Jurģis Strautmanis pauž, ka miega cikls cilvēkam ir no 40 minūtēm līdz divām stundām. Mazam bērnam ir svarīgi, ka ir paēdis, tas nosaka miega cilku. Miega normas ir individuālas katram cilvēkam. Jaundzimušais guļ līdz 14 stundām, skolas vecuma bērns līdz 11 stundām, pusaudžiem nepieciešams ne mazāk par astoņām stundām miega naktī, bet mēdz būt izņēmumi.

Jaundzimušajiem, zīdaiņiem līdz gada vecumam nav izteikta dienas un nakts perioda. No gada līdz trim gadiem samazinās diendusu skaits.

Mazam bērniem saglabājas iemigšanas asociācijas apstākļi, bet trīs četru gadu vecumā ir pretestība gulētiešanai, tieši aizmigšanas procesam, šajā vecumā parādās arī mošanās sapņu dēļ.

Bērni iemieg dažādi, cits vecāku gultā, klēpī vecākiem, skatoties televizoru vai kā citādi. Pienāk brīdis, kad vecākus vairs neapmierina šāds iemigšanas modelis. Ir iespējams mainīt bērna gulēšanas paradumus. Marta Celmiņa saka, ka tas ir klasisks stāsts, ka bērnu ir grūti iemidzināt un bieži bērns iemieg vecāku klātbūtnē. Nav nekādas brīnumtabletītes, kā to mainīt, ir tikai režīms. Bērnu ieliek gultiņā, vecāki sēd blakus. Pēc pāris dienām var samazināt vecāku klātbūtni. Šādā veidā var pamazām pieradināt bērnu aizmigt savā gultā. Bērnam gultiņā var ielikt mammas apģērbu, jo bērns reaģēs uz smaržu, iesaka bērnu emocionālās audzināšanas trenere Elīna Kļaviņa.

Ja bērnam māca miega režīmu, tad svarīgākais ir konsekvence.

Ja vecāki kaut vienu reizi pārkāps vienošanos, tad bērns to atcerēsies un gaidīs, kad vecāki atkal pārkāps noteikumus, uzsver Jurģis Strautmanis.

Bērns noteikti protestēs, bet vecākiem jābūt konsekventiem un jāsaprot, ko viņi vēlas.Tas ir vecāku lēmums.

Bērnu slimošana var sagrozīt jebkuru paradumu un režīmu, tad bieži vecāki pieļauj veco paradumu sākšanu.

Dziesmiņas un pasaciņas ir pirms aizmigšanas brīža, bērnam jāiemācās iemigt pašam. Pētījumos ir konstatēts, ka tad, ja bērns iemieg pats, tas nemazina vecāku un bērnu emocionālo piesaisti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Vecāki un bērni
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti