Veselīgas vakariņas. Krāsojamie darbi sarunai ar bērnu

Ēšanas paradumus bērns vispirms mācās ģimenē. Ārstu satraukums par bērnu skaitu ar lieko svaru pieaugumu liecina, ka ēšanas ieradumi ģimenē ne vienmēr ir veselīgi. Kopā ar speciālistiem  aktualizējam šo jautājumu, esam sagatavojuši materiālus sarunai ar bērnu par veselīgām maltītēm.

Veselīgs uzturs bērniem

Rakstu rubrika vecākiem par bērnu veselīgas ēšanas ieradumiem

Rubrikā stāstīsim:

Vakarā bērns enerģiju netērē tik daudz kā dienas laikā, tāpēc vakariņās jāēd viegla pārtika.  Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (BKUS) ārste bērnu pulmonoloģe Līga Berķe uzsver, ka

vakariņas jāpaēd divas stundas līdz miegam.

Veselīgs ēšanas ieradums būtu ieturēt vakariņas kā pēdējo ēdienreizi dienā pirms miega.

Ja paēstas vakariņas, tad ledusskapja durvju virināšana našķu, mazu uzkodiņu, saldumiņu meklēšanai vairs nenotiek.

Neaizmirst par ūdeni! 30 minūtes pirms ēšanas un vienu stundu pēc ēšanas ieteicams padzerties ūdeni (nevis sulas vai saldinātus dzērienus).

Bērnu endokrinoloģe Jurgita Gailīte iesaka pavisam vienkāršu ēdināšanas formulu bērnam - brokastīs putras, olas vai biezpiens, auglis, dārzenis, pusdienās – zupa vai gaļa/zivs ar piedevām, launadziņš vienas saujas lielumā un vakariņās kas viegls.

BKUS ārste bērnu pulmonoloģes Līgas Berķes ieteikums vakariņām:

  • putra
  • dārzeņu salāti
  • dārzeņu sautējums
  • biezpiens - plāceņi, sacepums
  • maizīte ar avokado
  • jogurts
  • zivs
  • ola, dārzeņu sacepums ar olu
  • griķi
  • cepti āboli (noteikti ne svaigi).

Ilustrācijas vakariņu ēdieniem:

Omlete

Izprintējams krāsojamais zīmējums:

Dokumenti

Omlete.pdf

Lejuplādēt

161.79 KB

 

 

 

Biezpiena plācenīši

Izprintējams krāsojamais zīmējums:

Dokumenti

Plācenispdf

Lejuplādēt

216.09 KB

 

 

 

Sakņu sautējums

Izprintējams krāsojamais zīmējums:

Dokumenti

Sautējums.pdf

Lejuplādēt

267.44 KB

 

 

 

 

Atgādinām, ka Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas Bērnu slimību klīnikas virsārste un bērnu endokrinoloģe Iveta Dzīvīte-Krišāne pauž, ka 90%  – 99% gadījumos bērniem liekais svars ir dzīvesveida un to ietekmējošo faktoru rezultāts, un tikai 1% līdz 10% gadījumu tas ir slimību rezultāts.

Šos zīmējumus varat krāsot virtuāli Bernistaba.lsm.lv, tur arī varat atrast dažādas spēles par veselīgu un neveselīgu ēdienu.

Ja vēlaties dalīties ar savām pusdienu idejām, rakstiet [email protected]

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vecāki un bērni
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti