Dažiem vecākiem ir pat deviņas "WhatsApp" grupas, tas ir liels izaicinājums – izsekot līdzi visām sarakstēm. Ir vecāki, kuri uzskata, ka šādas grupas atvieglo saziņu, ir tādi, kuri domā, ka tās tikai traucē.
Iluta Asermane no skolas “Rīdze” uzsver, ka katrai skolai oficiālā sarakste notiek vidēs, kuras ir skola pieņēmusi, citas saziņas grupas ir vecāku iniciatīva.
Šādām grupām vajadzētu būt vietai, kur nodot informāciju, ne diskutēt.
Vecāku grupai jābūt labam administratoram, kurš nosaka toni, lai sarunas ir konstruktīvas.
Latvijas Universitātes (LU) docente Līva Brice uzsver, ka šādām sarunu grupām ir pozitīvs devums, jo vecāki vairāk tiek “ievilkti” savu bērnu dzīvēs, līdz ar saziņas grupām vecāki spiesti vairāk iesaistīties bērnu audzināšana - ir vairāk informācijas un vairāk iespējas. Būtisks aspekts vecāku digitālā komunikācijā ir lauku reģioni.
Tomēr ne vienmēr komunikācaja šādās vecāku grupās ir konstruktīva, Līva Brice uzsver, ka
grupās ir 99/1 princips – vienmēr ir kāds, kurš “vārās” un runā lieku.
Lielās grupās komunikācijai ir grūti saglabāties konstruktīvai.
Saprotams, ka, jo vecākiem būs lielāka skaidrība par lietām, kas notiek skolā, jo labāk, jo mazāk vieta baumām un pārpratumiem. Vecāku sapulce nav informācijas nodošana, to tiešām var izdarīt "WhatsApp" grupā, tai jābūt tematiskai.
Mamma, raidījuma viešņa, uzskata, ka skolā nav jautājumu, ko nevar bez grupām atrisināt. Viņai divas meitas mācās skolā, kurā rīko vecāku dienas, notiek sapulces, tematiskas lekcijas un ir iespēja tikties ar skolotājiem. Vecāku dienas notiek divas trīs reizes gadā. Ārkārtas situācijas, kā piemēram bērnu saslimšana, notiek ne biežāk kā reizi gadā, pedagogiem ir vecāku telefona numuri un var piezvanīt, uzskata mamma.
Psihoterapijas speciāliste Nansija Lībiete uzsver, ka vecāki šadās grupās “atlaiž grožus”, jo mums nav saziņas kultūras un pieredzes, kā jāuzvedās šādās grupu sarakstēs. Esam mācījušies, ka var izteikt viedokli komentējot, piemēram, rakstu internetā. Ir daudzas lietas, ko var pateikt sarakstē, bet nepateiks tieši, tā ir iluzora sajūta un nekritiska drosme. Būtu vērtīgi, dibinot grupas, iedot pareizo ievirzi – noteikumus, ar kādiem var grupā strādāt. Ja tā nenotiek, var tas pārvērsties par nebaudāmu saraksti un vecāki pāstāj to lasīt. Tāpat jāņem vērā, ka daudzas ir jūtīgas tēmas šādās grupās – bērni, uzvedība, nauda.
Vecāku grupu izveidošanai ir divi iemesli – saziņas ātrums un otrs, - par vecākiem kļūst tie, kas “piedzima ar telefonu rokās”,
uzskata Līva Brice.
Diskusijas dalībnieki iesaka:
- Izvēlēties labu grupas administratoru.
- Noteikt grupas sarakstes noteikumus un ētikas principus.
- Saglabāt konstruktīvu sarunu.
- Jāatceras, ka ir tēmas, kuras pat digitālajā laikmetā jārisina individuāli iesaistītajām pusēm.
- Teksts, ko skolotājs vai vecāki uzraksta, var tikt pārprasts.
- Jāatceras sarakstes ētika, nerakstīt pēc principa - “kur viens otru neredz, var likt ārā, ko grib”.
- Neiesaistīties bērnu mājasdarbu pildīšanā vecāku "Whatsapp" grupā.
- Ievērot laiku – netraucēt citus vēlā vakarā un brīvdienās.
- Teksta rakstīšanā ievērot pareizrakstību.