Ģimenes studija

Vecmāmiņa un mazdēls satiekas izstādē. Irinas Tīres un Dāvida Vidvuda Fomina "Kontrasti"

Ģimenes studija

Otrā svešvaloda - kāda Eiropas Savienības valoda. Kā to nodrošinās pēc četriem gadiem?

Vai bērniem būtu jāpiedāvā īpaša ziņu programma par notikumiem Latvijā un pasaulē?

Vai ir nepieciešami ziņu raidījumi bērniem? Jā, ar profesionālu žurnālistiku un pieaugušo skaidrojumiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Vai bērniem būtu jāpiedāvā īpašas ziņas par notikumiem Latvijā un pasaulē? Speciālistu viedokļi par to dalās – vieni uzskata, ka ziņas var bērnu satraukt, citi  pētnieki domā, ka bērniem šāda informācija ir nepieciešama. Ziņas bērniem un pusaudžiem ir dažādu valstu prakse, šādi raidījumi ļauj bērnam būt kontaktā ar profesionālu žurnālistiku. Ņemot vērā, ka daudzās jomās bērniem nav pietiekošu zināšanu, nepieciešami pieaugušo skaidrojumi.

Mamma un sabiedrisko attiecību speciāliste Agnese Strazda, ciemojoties pie draugiem Vācijā, novēroja, ka bērni skatās īpašas viņiem domātas ziņas. Pārsteidza debates, kas pēc tam raisījās pie vakariņu galda. Vecāku atzinuši, ka tā Vācijā ir izteikta kultūra. "Varētu gribēt, lai mums ir vairāk sarunas par politiskām situācijām," uzsvēra mamma.

Sarmīte audzina 8 gadus vecu dēlu un 1,8 mēnešus vecu meitu. Kopā ar dēlu katru vakaru skatās ziņu raidījumu "Panorāma". Dēlam pēc tam ir arī dažādi jautājumi.

Šis ir lauks, kas jāaizpilda. Bērniem nepieciešama informācija, ko spēj uztvert, jo pieaugušajiem domāta informācija par bērniem neizprotamu tēmu var bērnam radīt trauksmi, pauda profesore, Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes dekāne Linda Daniela.

"Ģimenes studija"

"Ģimenes studija"

Izgaismo pieredzi un viedokļus par aktuālām ģimenes attiecību, veselības un izglītības tēmām.

Klausies podkāstā sev ērtā laikā un šādās lietotnēs - Spotify, Apple, Google . Jauna epizode katru darba dienu. Epizodes garums 50 minūtes.

Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes docente, medijpratības eksperte Klinta Ločmele akcentēja, ka

pētnieku pusē ir divas nometnes – vieni uzskata, ka bērni jāpasargā no ziņu satura, jo dažkārt rodas murgi un stress, otra puse uzskata, ka nepieciešama šāda informācija bērniem.

Kādā veidā nodrošināt informāciju bērniem? Somijas medijiem ir izveidota lietotne, kura adresēta skolotājiem. Katru nedēļu tiek sagatavots ziņu apskats, kā runāt skolā par dažādām traģēdijām, kariem un citām ziņām.

"Vai ļoti vajadzētu šādas ziņas – es esmu šaubīga," uzsvēra Latvijas sabiedrisko mediju tiesībsardze, Rīgas Stradiņa universitātes profesore Anda Rožukalne. Skaidrojot, ka šajā jautājumā ir redzami ģimenes vērtību jautājumi – kur ir svarīgi būt informētiem, tur šo paņem arī bērni.

Svarīgi, ka bērni no bērnības nonāk kontaktā ar profesionālu žurnālistiku.

Ģimenē, kur informācija ir svarīga, bērns "uzsūc" realitātes daudzveidību, ir zinātkāre un cita veida skatījums, tas ir svarīgi.

Agnesi Strazdu bažīgu rada vecāku stereotipiskā domāšana. Ja vecākiem ir grūtības pašiem izskaidrot, tad vajag avotu, kur ir droša informācija.

Daniela uz jautājumu –  kāpēc to vajag, atbild: "Man šķiet, ka tas interesē jauniešus. Sešu astoņu gadu vecums varētu būt tāds, kad ziņas sāk interesēt. Gribētu domāt, ka skola arī ir vieta, kur mācāmies runāt un diskutēt par aktuālo."

Tāpat algometriskā fenomenoloģija ir tēma, par kuru jārunā ar bērnu, vai varam atteikties no algoritmiskās izvēles, kas palīdz saprast, cik katrs ir informēts. Jāuzlabo sabiedrības kopējā informētība un skolai jādomā, kā ziņas tiek integrētas saturā, skaidroja Rožkalne.

 

 
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti