Stāstu televizors. Ieteikumi bērnam runāšanas prasmju attīstīšanai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Labā stāstā notikumi raiti seko cits citam, tas stāstu padara aizraujošu. Stāstīšanas prasmi var asināt – aicinām sagatavot stāstu televizoru un sameklēt labus klausītājus.

Jau publicējām aprakstu grāmatai par formas un satura vienotību, rotaļlietu grāmatu, neparasto pakāpju grāmatu, secības mācīšanās grāmatu un paslēpto domu grāmatu.

Grāmatu projekts bērniem brīvlaikā

Visu brīvlaika nedēļu katru dienu "Lsm.lv" vecāku un bērnu sadaļā publicēsim pa idejai grāmatas veidošanai.

Grāmatas saturu bērni var veidot rakstot, zīmējot, aplicējot, krāsojot - grāmatu izveidot būs pa spēkam pat tiem bērniem, kuri vēl neprot rakstīt.

Padalieties ar savu veikumu, sūtot darbu attēlus uz [email protected], mēs to publicēsim.

Tas, ko mēs šajā projektā saucam par grāmatu rakstīšanu, ir mācīšanās, domāšanas, iztēles un izteiksmes veida atrašanas process.

Brīvlaika nedēļā katru dienu “LSM.lv” vecāku un bērnu sadaļā publicēsim vienu dienā īstenojamu ideju.

Mēs aicinām visu jūsu ģimeni piedalīties šajā projektā. Tas būs aizraujoši un pārsteidzoši pieaugušajiem un ļoti nozīmīgi jūsu bērnam.

Tekstu rakstīšana (arī zīmēšana, aplicēšana) ir prasme izteikt strukturētu domu, šo prasmi ir jāmācās.

Stāstu televizors. Sestais darbiņš

Šī darbiņa veikšanai būs nepieciešams stingrs papīrs, parastas papīra lapas, rakstāmie, krāsas, līme, šķēres.

A4 lapu gareniski pārloka uz pusēm un pārgriež. Abas lapas salīmē kopā, lai iegūtu garu lentu. No stingra papīra izveido “televizoru” (skatīt zīmējumu!). Tam jābūt nedaudz platākam par papīra lentām, bet garumu varat izvēlēties. Kartītei abos galos veic iegriezumus – tik platus, lai lapu brīvi varētu izvilkt cauri.

Papīru, uz kura veiks zīmēšanu un rakstīšanu, sadala lodziņos – tik garos, kā sagatavotais “televizora” ekrāns.

Uz lapas lentas zīmē, aplicē vai raksta secīgu notikumu.

Rakstītājam jāievēro, ka šo darbu rādīs publikai, tāpēc ieteicams neaizrauties ar sīkām, grūti saskatāmām detaļām.

Kad darbs paveikts, seko televīzijas pārraide, kurā autors, velkot lapu cauri ekrānam, stāsta un rāda izdomāto notikumu.

Ievērojiet noteikumus glīta rokraksta veidošanai!

  • Rakstītmācīšanās procesā ļoti svarīgas ir divas lietas – interese un pietiekama fiziskā attīstība. Pat ja bērnam ir interese par rakstīšanu, iespējams, bērns nevar noturēt zīmuli pareizi, nav pietiekami attīstītas bērna kustību koordinācijas un regulācijas spējas, kā arī  bērna roku sīkās muskulatūras darbība.
  • Lai stiprinātu roku muskulatūru, bērnam jāveido no māla, plastilīna vai plastikas, jāspēlē rotaļspēles, kurās pirkstos jāsatver sīkas lietas – pupas jāsašķiro traukos pēc krāsas vai formas, jāsaver pērlītes, jāpielīmē sīkas lodītes un citi līdzīgi darbi. Tādas aktivitātes bērnu fiziskai un garīgai attīstībai ir nenovērtējamas.
  • Bērna rakstīšanai svarīgs ir piemērota augstuma galds un krēsls, tas nodrošinās pareizu ķermeņa stāvokli rakstot.
  • Sēžot nedrīkst piespiesties pie galda.
  • Atstarpei starp galda virsmu un bērna krūtīm jābūt tik platai, lai tai cauri brīvi ietu bērna dūrīte.
  • Bērnam mugura jātur taisni.
  • Burtnīca vai papīra lapa jānovieto slīpi.
  • Svarīgi ir pareizi satvert un turēt rakstāmo. Tas dažiem bērniem izdodas viegli, citiem nepieciešams ilgāks laiks. Vecākiem jāpievērš uzmanība tam, kā bērns tur rakstāmo, un, ja nepieciešams, satvēriens jākoriģē.
  • Izmēģiniet rakstīt ar dažādiem rakstāmrīkiem - zīmuli, pildspalvu, tintes pildspalvu, spalvu.

Slavējiet! Slavējiet bērnu ik reizi, ja redzat, ka viņš patiešām centies, ka ir progress, ka ir izdevies!

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti