Skolas ir gatavas krīzes gadījumā nodrošināt attālinātu mācību procesu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) sāk sarunas ar uzņēmumiem par iespējām nepieciešamības gadījumā Latvijas skolās nodrošināt attālinātu mācību procesu. Attālināta mācīšanās nav tālmācība, uzsver raidījuma “Ģimenes studija” viesi, norādot, ka attālināta mācīšanās ir skolēna individuālais darbs, svarīgi tikai saņemt darba uzdevumu.

Raidījuma skanēšanas laikā  notiek Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa sasauktā Krīzes vadības padomes sēde, jo Pasaules Veselības organizācija paziņojusi, ka koronavīrusa "Covid-19" izplatība sasniegusi globālas pandēmijas apmērus. Pirms šīs sēdes veselības ministre Ilze Viņķele paziņojusi, ka ministrija rosinās pieņemt lēmumu par divu nedēļu karantīnas noteikšanu pēc skolēnu brīvdienām skolās, klātienes mācību pārtraukšanu augstskolās, kā arī pirmsskolas iestādēs no pirmdienas. Savukārt no Izglītības un zinātnes ministrijas puses izskanējis, ka optimālāk būtu divas nedēļas pēc gaidāmā brīvlaika mācības nodrošināt attālināti. Iespējams, tas notiks no 23. marta līdz 6. aprīlim. 

Šobrīd IZM un mācību iestādes izvērtē scenārijus un iespējas attālinātu mācību nodrošināšanai skolās, pauž Valsts izglītības satura centra vadītājs Guntars Catlaks.

Minimālās vajadzības darbam ar skolēniem, mācoties attālināti, skolās ir nodrošinātas, bet nav zināms, kā ir ar mājsaimniecību nodrošināšanu.

Būtiska ir saziņa ar vecākiem, uzdevumu nodošana un atgriezeniskās saites nodrošināšanas iespējas.

Rīgas 64. vidusskolas direktors Ernests Sviklis  uzsver, ka ir atšķirība starp tālmācību un attālinātu mācību. Vienkārši nodrošināt mācības attālinātā formā nav nekas neiespējams. Ir uzdevumi konkrētai dienai, kuri apskatāmi "e-klasē", ir vakarā gaidāmi izpildīti uzdevumi. Sarežģījumi var būt skolotājiem ar atgriezeniskās saites došanu. Problēmas daļa nav uzdevumu došana bērnam, bet ātra un kvalitatīva uzdevumu izvērtēšana.

“Skolas to var izdarīt. Jautājums ir par izpildes kvalitāti sākuma procesā. Liela atbildība skolēniem un vecākiem,” uzsver Rīgas 64. vidusskolas direktors Ernests Sviklis.

Izskan jautājums, ka šī būs atpūta skolotājiem, Sviklis to noliedz, jo skolotāju iesaiste nav minimāla, lai skolotājs nākamajā dienā varētu skolēnu nodrošināt un atgriezenisko saiti, skolotāja darba laiks palielināsies.

Guntars Catlaks norāda, ka, lai kvalitāte būtu līdzvērtīga tiešajam mācību procesam, ir jāiegulda liels darbs. Šis darbs lielā mērā ir pašmācības process.

“Mykoob” palīdz izglītības iestādēm ar digitāliem rīkiem, uzņēmuma valdes vadītājs Ģirts Ļaudaks uzsver labo ziņu, ka neapzināti skolas šādai situācijai ir gatavojušās jau vairākus gadus. Skolas ir nodrošinātas ar digitāliem rīkiem un ir gatavas tos izmantot. “Mūsu funkcija šajā sarežģītajā periodā ir garantēt un palīdzēt skolām šajā procesā nodrošināt kvalitatīvu darbību un nodrošināt palīdzību skolām, ja nepieciešams.”

“Uzdevumi lv”ir viena no platformām, kuru var izmantot attālinātā mācību procesā. "uzdevumu.lv" direktors Edgars Škutāns skaidro, ka platformā uzdevumi pieejami skolēniem, atbildes var redzēt arī skolotāji. Ir apmācīti vairāk nekā 11 000 skolotāju. Lielākā daļa Latvijas skolotāju un skolēnu zina, kā lietot “uzdevumi.lv”, ir pieejamas pamācības skolotājiem, skolēniem, vecākiem, dotas atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem.

Ir daudz neskaidru jautājumu par skolēnu mācību procesu. Krīzes padomes kontekstā tiek runāts par to, kā risināt situāciju ar bērnudārza un sākumskolas skolēniem, uzsver Catlaks.

Radioklausītāji pauž bažas par attālinātas mācīšanās iespējām, jo daudziem vecākiem nav iespēju savus bērnus nodrošināt ar šādām iespējām. Šīs bažas Rīgas 64. vidusskolas direktors Ernests Sviklis noraida:

“Mācību grāmatas neviens nav atcēlis.”

IZM par iespējamajiem risinājumiem mācībām attālināti informē arī raidījumā "Pēcpusdiena".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti