Ģimenes studija

Skolēnu iespējas vasarā strādāt un atpūsties

Ģimenes studija

Ģimenes ēdienkarte. Grēviņu ģimenes un Kaspara Markusa ieteikumi

Vērtējam aizvadīto mācību gadu un attālināto mācīšanos

Skolas direktors: Skolēniem zināšanas jāapgūst pašiem, nevis tikai jāklausās skolotājos

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem un 3 mēnešiem.

Attālinātās mācīšanās laiks ļauj izprast bērnu sagatavotību strādāt patstāvīgi, skolotāju sagatavotību iesaistīties mācību procesā attālināti kā konsultantiem un prasmi sniegt atgriezenisko saiti. Ir nepieciešams izvērtēt, ko noderīgu no attālināto mācību laika var izmantot skolas, atgriežoties normālā mācību ritmā, kādām prasmēm skolēni un pedagogi jāsagatavo vairāk, pauž speciālisti raidījumā "Ģimenes studija".

“Edurio” veiktajā aptaujā par attālinātās mācīšanās laiku, grūtībām un ieguvumiem ¾ skolēnu vērtējuši, ka viņiem labi izdevās mācīties attālināti, par rezultātiem pauž  “Edurio” skolu izaugsmes vadītājs Latvijā Gatis Narvaišs.

Vecāki aptaujā pauž, ka ilgs laiks bija jāpavada ar bērnu, palīdzot mācīties, dažreiz pat četras stundas dienā. Skolēni saka, ka mācīties visvairāk palīdzēja ģimene, bet lielākais trūkums, ka pietiekami nebija skolotāja skaidrojuma.

Lielākā daļa vecāku uzskata, ka attālinātās mācīšanās laikā bija vērojama skolēnu izaugsme.

Limbažu novada ģimnāzijas direktore, pedagoģe Gunta Lāce uzsver, ka ir bijis posms, no kura ir jāpaņem kas labs ikdienas mācību procesam. Jau tagad saprotams, ka klātienes mācībās jāmāca skolēniem laika organizēšana, šis laiks parādīja skolēnu neprasmi organizēt laiku.

Šis laiks lika arī bērniem mācīties pašiem, liela daļa to arī darīja labi. Skolēniem zināšanas jāgūst pašiem, ne tikai jāklausās skolotājos un no viņiem jāiegūst, uzskata Ogres 1. vidusskolas direktors Igors Grigorjevs. "Mums jāļauj bērniem pašiem iespējami daudz atrast savas atbildes," saka direktors, uzsverot, ka skolotājs mācību procesā pilnībā nenostājas malā. “Šis laiks ir parādījis, ka liela daļa bērnu būs gatavi doties tur, kur skolotājs viņus vedīs. Mācību saturu atklāt jāļauj bērniem pašiem,“ pauž Igors Grigorjevs.

Pozitīvi vērtējams tas, ka (attālinātās mācīšanās laikā) visi – skolotāji, skolēni un vecāki sadarbojās, lai nodrošinātu labu pieredzi bērnam. Ja darbs veikts kopā, tas vien liecina, ka tas ir labs darbs.

Tiešsaistes stundas ne visiem bija pieejamas tehniskā nodrošinājuma dēļ, ir arī otra puse – ne visi skolēni spēj noturēt uzmanību tiešsaistes mācībās. Jāmācās un jāizzina, kā tiešsaistes nodarbības var tikt izmantotas nākotnē. Iespējams, nelielu grupu konsultēšanai tās var labi noderēt, tādi ir Guntas Lāces novērojumi.

Gatis Narvaišs pauž, ka tehnikas dažādās skolās tika izmantotas atšķirīgi, uzsverot, ka secinājumi izdarīti pēc sākotnējiem aptauju datiem, bet aptauja turpinās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti