“Edurio” veiktajā aptaujā par attālinātās mācīšanās laiku, grūtībām un ieguvumiem ¾ skolēnu vērtējuši, ka viņiem labi izdevās mācīties attālināti, par rezultātiem pauž “Edurio” skolu izaugsmes vadītājs Latvijā Gatis Narvaišs.
Vecāki aptaujā pauž, ka ilgs laiks bija jāpavada ar bērnu, palīdzot mācīties, dažreiz pat četras stundas dienā. Skolēni saka, ka mācīties visvairāk palīdzēja ģimene, bet lielākais trūkums, ka pietiekami nebija skolotāja skaidrojuma.
Lielākā daļa vecāku uzskata, ka attālinātās mācīšanās laikā bija vērojama skolēnu izaugsme.
Limbažu novada ģimnāzijas direktore, pedagoģe Gunta Lāce uzsver, ka ir bijis posms, no kura ir jāpaņem kas labs ikdienas mācību procesam. Jau tagad saprotams, ka klātienes mācībās jāmāca skolēniem laika organizēšana, šis laiks parādīja skolēnu neprasmi organizēt laiku.
Šis laiks lika arī bērniem mācīties pašiem, liela daļa to arī darīja labi. Skolēniem zināšanas jāgūst pašiem, ne tikai jāklausās skolotājos un no viņiem jāiegūst, uzskata Ogres 1. vidusskolas direktors Igors Grigorjevs. "Mums jāļauj bērniem pašiem iespējami daudz atrast savas atbildes," saka direktors, uzsverot, ka skolotājs mācību procesā pilnībā nenostājas malā. “Šis laiks ir parādījis, ka liela daļa bērnu būs gatavi doties tur, kur skolotājs viņus vedīs. Mācību saturu atklāt jāļauj bērniem pašiem,“ pauž Igors Grigorjevs.
Pozitīvi vērtējams tas, ka (attālinātās mācīšanās laikā) visi – skolotāji, skolēni un vecāki sadarbojās, lai nodrošinātu labu pieredzi bērnam. Ja darbs veikts kopā, tas vien liecina, ka tas ir labs darbs.
Tiešsaistes stundas ne visiem bija pieejamas tehniskā nodrošinājuma dēļ, ir arī otra puse – ne visi skolēni spēj noturēt uzmanību tiešsaistes mācībās. Jāmācās un jāizzina, kā tiešsaistes nodarbības var tikt izmantotas nākotnē. Iespējams, nelielu grupu konsultēšanai tās var labi noderēt, tādi ir Guntas Lāces novērojumi.
Gatis Narvaišs pauž, ka tehnikas dažādās skolās tika izmantotas atšķirīgi, uzsverot, ka secinājumi izdarīti pēc sākotnējiem aptauju datiem, bet aptauja turpinās.