Rīgas pirmsskolas izglītības iestāde “Viršu dārzs” mācīt kompetencēs balstīto saturu sāka vēl pirms reformas ieviešanas. Patlaban bērni mācās krāsas un rudens veltes, par mandarīniem un burkāniem. Burkānu izmanto mikrofona vietā, un rindas kārtībā, to padodot uz riņķi, katram piecgadniekam jāpasaka kāds fakts par šo dārzeni. Atkārtoties nedrīkst.
Nodarbībās pedagogi runā mazāk un mazāk arī dara bērnu vietā.
Bērnus jau bērnudārzā mudina vairāk iesaistīties un pašiem lemt, ko šodien mācīties vairāk. Uz klases tāfeles viņi var novietot savu vārdu un izlemt, vai šodien vairāk mācīsies mākslas, matemātiku vai ābeces zinības.
Lai gan zīmēt burkānu ir daudz interesantāk un vieglāk nekā, piemēram, izgriezt to figūras un tās saskaitīt, tāfele tukša nepaliek, un ir bērni, kuri ar uzdevumiem tiek galā ātrāk un tad var pildīt nākamos. Tas gan no pedagoga prasa daudz lielāku ieguldījumu, bet rezultāti esot tā vērti.
“Viršu dārza” pirmsskolas skolotāja Inita Rubena skaidro: “Manuprāt, bērniem ir daudz interesantāk strādāt un darboties, jo mēs cenšamies izvirzīt tādas tēmas, kas viņiem pašiem šobrīd ir aktuālas, kas mums šobrīd Latvijā notiek. To, ar ko viņi ikdienā saskaras. Viņi ir kļuvuši daudz drošāki, viņi izsaka savas vēlmes.”
Pirmsskolas direktore Dina Gaide uzskata, ka, mācot bērniem kompetences, piemēram, prasmi publiski runāt, pamatot savu viedokli un citas, – bērnudārzi labāk sagatavo skolai. Tur bērnu vietā skolotāji elementāras lietas nedarīšot, tāpēc arī vecākiem būtu jāsaprot, ka jautājumi audzinātājiem par to – kur bērna šalle un cimdi - esot nevietā.
Izmaiņas bērnos rāda, ka, jo vairāk piecgadnieks dara pats, jo vairāk ceļas viņa pašapziņa.
“Viršu dārza” direktore Dina Gaide par izmaiņām pirmsskolā pauž: “Vecākiem, protams, tagad ir tas jautājums - un liekas, ka bērni tik daudz darbojas ar dažādiem priekšmetiem - kur tad paliks tā lasīt un rakstīt prasme? Vai tad bērni negatavosies skolai? Bērni gatavosies skolai, bet viņi to darīs sev interesantā veidā. Caur dažādām interesantām nodarbēm.”
Rēķināt un lasīt gan visi iemācoties, cits ātrāk, cits – vēlāk.