Skaitāmpanti pirkstiņrotaļām! Dienas darbiņš

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Mēles un pirkstu iekustināšana vienlaikus palīdz iekustināt bērna domāšanu, izkopj ritmu un rada prieku.

Iesakām pašiem mazākajiem!

Iesakām pašiem mazākajiem!

Mīļie vecāki, mēs esam radījuši drošu un radošu platformu zinātkāriem pirmsskolas vecuma bērniem - LSM Bērnistaba!

Bērnistabā ir interesanti un attīstoši uzdevumi, spēles, filmas, eksperimenti, zīmēšana, vakara pasaciņa un daudz kā cita.

 

Skaitāmpanti, vārdi ar atskaņām, tautasdziesmas, ātrrunas teksti,  ucināmie skaitāmpanti labi noder bērna valodas attīstīšanai. Ne mazāk svarīga ir bērnu sīkās motorikas attīstīšana, attēlojot tekstu, tā ritmu ar pirkstiem un visu ķermeni.

Izmēģiniet skaitāmpantus skandēt, ritmiski izpildot kustības.

Tas tiešām ir sarežģīts darbs, tāpēc nepieciešama pacietība.

Ežu papus

Ejam meklēt tipu–tapu (pēc kārtas kopā liek pirkstus, sākot ar mazākajiem)
Mazo ežulēnu papu, (pietupstas un ar roku rāda mazu – tuvu zemei)
Kalna galā uzrāpās, (rokas saliek dūrēs un liek vienu dūri virs otras, ceļot rokas augšā)
Lejā ātri novēlās. (rokas dūrēs, tagad liek vienu zem otras no augšas lejā, to dara ļoti ātri)

Gaiļi dzied

Divi gaiļi, dziedātāji, (saliek rotas sānos un lepni grozās)
Knābā graudus vakarā. (no īkšķa un rādītājpirksta izveido knābīti, rāda, ka knābā)
Lielus graudus, (rokas plaši atpleš vaļā)
Mazus graudus, (saliek plaukstas gandrīz kopā)
Visus graudus vēderā! (glauda vēderu)

Pirkstu midzināmā dziesma

Mazais pirkstiņš gulēt iet,  (roku pirksti izstiepti, dūrītē saliec mazos pirkstiņus)
Zeltnesim jau acis ciet, (saliec zeltnešus)
Garais pirkstiņš gultā – hop! (saliec garo pirkstu)
Rādītājs vēl saka – stop! (abus rādītājpirkstus šūpo pa labi un pa kreisi, tad saliec)
Arī īkšķim nenāk miegs – (kustina abu roku īkšķus)
Netaisa tas acis ciet! (abu roku īkšķus noliec un atkal izstiepj)

Mazs kaķītis, mazs zaķītis

Mazs kaķītis, mazs zaķītis (rokas dūrēs, kustina īkšķus – augšā un lejā)
Uz ceļa satikās un brīnījās. (rokas dūrēs, kustina īkšķus – augšā un lejā)
Kur lēksi, zaķīti? (liek īkšķu galus kopā un atvirza vienu no otra)
- Uz kāpostiem, kaķīti. (liek īkšķu galus kopā un atvirza vienu no otra)
Un tu tā lēnītēm? (rokas dūrē, tad izpleš pirkstus)
- Uz pelītēm. (rokas dūrē, tad izpleš pirkstus)
Kāpostiņš čaukstēja, (berzē vienu plaukstu pret otru)
Pelīte pīkstēja, (sit kopā pirkstu galus)
Puisītis klausījās, (abas rokas pie ausīm, klausās)
Sunītis ausījās. (abas rokas pie ausīm – pirkstus paceļ un saliek dūrē)
Suns pakaļ zaķītim, (sit plaukstas)
Puisītis kaķītim. (sit plaukstas)
Ak, kas par skriešanu, (sit plaukstas un dipina kājas)
Ak, kas par riešanu! (sit plaukstas un dipina kājas)

Materiāla sagatavošanā izmantota Inas Šternfeldas “Sīkās motorikas attīstīšana pirmsskolas vecuma bērniem”

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti