Secības mācīšanās grāmata

Notikumu secības izpratne māca daudzas gudrības, kas vēlāk ļauj labāk saprast un dot instrukcijas, dot norādes un izprast procesus. Spēlējamies ar secības uzdevumiem!

Aicinām bērnus un pieaugušos kļūt par grāmatu rakstniekiem un veidotājiem! Šodien secības grāmata!

Jau publicējām aprakstu grāmatai par formas un satura vienotību, rotaļlietu grāmatu un neparasto pakāpju grāmatu.

Tas, ko mēs šajā projektā saucam par grāmatu rakstīšanu, ir mācīšanās, domāšanas, iztēles un izteiksmes veida atrašanas process.

Tekstu rakstīšana (arī zīmēšana, aplicēšana) ir prasme izteikt strukturētu domu, šo prasmi ir jāmācās.

Secības mācīšanās grāmata. Ceturtais darbiņš

Secība ir atslēgvārds dažādām prasmēm – stāstījumam, notikumu attēlojumam vai stāstam, norāžu došanai, procesu un notikumu izpratnei, instrukciju izpildei un vēl daudzos procesos, tāpēc ir svarīgi secības izpratni mācīt bērnam jau no mazotnes.

Secības grāmatu veidošana -  izprintējiet šeit pievienotos materiālus!

Dokumenti

Saulespuķe 1

Lejuplādēt

502.44 KB

Dokumenti

Saulespuķe 2

Lejuplādēt

698.84 KB

Dokumenti

Loku audzēšana 1

Lejuplādēt

948.06 KB

Dokumenti

Loku audzēšana 2

Lejuplādēt

668.05 KB

Dokumenti

Kūkas cepšana

Lejuplādēt

705.83 KB

Dokumenti

Zobu tīrīšana

Lejuplādēt

555.76 KB

Dokumenti

Veļas mazgāšana

Lejuplādēt

754.27 KB

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zīmējumus izkrāso, izgriež un saliek secībā. Te var veidot aprakstus, var šos attēlus izmantot stāstījumu veidošanai.

Variants: Izprintētās lapas uzlīmē uz stingrāka papīra, tad izkrāso un sagriež kartītēs. Kartītes izmanto spēlei – liek tās pareizā secībā.

Variants 2: Spēlē piedalās divi vai vairāki dalībnieki. Visas dažādo zīmējumu kartītes sajauc kopā, vienādi izdala katram spēlētājam. Katra spēlētāja uzdevums ir savākt visas viena notikuma kartītes. Kartītes pārējiem spēlētājiem nerāda. Pirmais spēlētājs iedod blakus sēdētājam vienu kartīti no savējām. Otrs spēlētājs paņem kartīti, izvērtē, kura kartīte nav nepieciešama, to padod blakussēdētājam. Uzvar tas, kurš pirmais savāc visas viena notikuma kartītes. Spēles beigās katrs savas kartītes saliek pareizā secībā.

Variants 3: Katrs izvēlas viena notikuma kartītes, saliek tās secībā un pārējiem izstāsta notikumu, kas attēlots uz kartītes.

Variants 4: Izveido savus notikumu secības zīmējumus.

Ievērojiet noteikumus glīta rokraksta veidošanai!

  • Rakstītmācīšanās procesā ļoti svarīgas ir divas lietas – interese un pietiekama fiziskā attīstība. Pat ja bērnam ir interese par rakstīšanu, iespējams, bērns nevar noturēt zīmuli pareizi, nav pietiekami attīstītas bērna kustību koordinācijas un regulācijas spējas, kā arī  bērna roku sīkās muskulatūras darbība.
  • Lai stiprinātu roku muskulatūru, bērnam jāveido no māla, plastilīna vai plastikas, jāspēlē rotaļspēles, kurās pirkstos jāsatver sīkas lietas – pupas jāsašķiro traukos pēc krāsas vai formas, jāsaver pērlītes, jāpielīmē sīkas lodītes un citi līdzīgi darbi. Tādas aktivitātes bērnu fiziskai un garīgai attīstībai ir nenovērtējamas.
  • Bērna rakstīšanai svarīgs ir piemērota augstuma galds un krēsls, tas nodrošinās pareizu ķermeņa stāvokli rakstot.
  • Sēžot nedrīkst piespiesties pie galda.
  • Atstarpei starp galda virsmu un bērna krūtīm jābūt tik platai, lai tai cauri brīvi ietu bērna dūrīte.
  • Bērnam mugura jātur taisni.
  • Burtnīca vai papīra lapa jānovieto slīpi.
  • Svarīgi ir pareizi satvert un turēt rakstāmo. Tas dažiem bērniem izdodas viegli, citiem nepieciešams ilgāks laiks. Vecākiem jāpievērš uzmanība tam, kā bērns tur rakstāmo, un, ja nepieciešams, satvēriens jākoriģē.
  • Izmēģiniet rakstīt ar dažādiem rakstāmrīkiem - zīmuli, pildspalvu, tintes pildspalvu, spalvu.

Slavējiet! Slavējiet bērnu ik reizi, ja redzat, ka viņš patiešām centās, ka ir progress, ka izdevās!

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Vecāki un bērni
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt