Ģimenes studija

Brīvprātīgo darbs Latvijā un pasaulē: iespēja, izaicinājums vai pārbaudījums

Ģimenes studija

Medikamentu un citu vielu lietošana bērniņu gaidot

Sarunājamies festivālā “Lampa”. Kā izaudzināt laimīgu bērnu digitālajā laikmetā?

Kā izaudzināt laimīgu bērnu digitālajā laikmetā? Sarunājamies festivālā «Lampa».

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

 

Līdz ar tehnoloģiju ienākšanu mūsu ikdienā mainījušās arī bērnu vajadzības, nepieciešamās kompetences un pasaules izziņas process. Bērnam, kurš - atšķirībā no vecākiem - piedzimis robotu, tehnoloģiju un digitālo ierīču pasaulē, ir grūtāk veidot sapratni un attiecības ģimenē. Vecāki bieži sliktāk pārzina tehnoloģijas, tāpēc nevar pasargāt bērnu un dot padomu bērna darbībai digitālajā vidē.

Kas nepieciešams pilnvērtīgai 21. gadsimta bērnu attīstībai, kad digitālās tehnoloģijas vairs nav pievienotā vērtība, bet gan ikdienas sastāvdaļa? Kā jāmaina vecāku un skolotāju domāšana, kā arī attieksme, meklējot līdzsvaru starp „toreiz un tagad”? Ko nozīmē būt mūsdienīgiem vecākiem vai mūsdienīgam skolotājam, veidojot attiecības ar bērnu, kurš robotu, tehnoloģiju un digitālo ierīču pasaulē ir piedzimis, atšķirībā no viņa vecākiem?

Uz šiem un citiem jautājumiem meklē atbildes kopā ar vecākiem, psihologiem, skolotājiem un mūsdienu izglītības satura veidotājiem raidījuma ''Ģimenes studija'' tiešraidē no sarunu festivāla “Lampa”. 

Diskusijā piedalās Siguldas vidusskolas skolotājs, Valsts izglītības satura centra projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” vecākais profesionālās pilnveides eksperts Edgars Bajarūns, izglītības psiholoģe Sabīne Vilciņa, portāla lsm.lv bērnu satura redaktore Ināra Antiņa, mamma Zane Matesoviča un ''Zinoo'' centra vadītājs Cēsīs Ansis Rezgalis.

Viedierīču ietekme uz bērna intelektu, sociālajām prasmēm, attiecību veidošanu un citām jomām ir ilgtermiņa process, un tikai tagad varam iepazīties ar pirmajiem pētījumiem šajās jomās, tāpēc bieži virsroku ņem bažas un šaubas, jo vecāki, kuri audzina jauno paaudzi, paši nav auguši tehnoloģiju laikā.

Piemēram, bažas par to, ka tehnoloģiju laika bērni mazāk lasa grāmatas, nav apstiprinājies. Pētījumi un vecāku pieredze rāda, ka grāmatu lasīšanas paradumus tehnoloģijas neietekmē tik lielā mērā, kā pieņemts uzskatīt.

Pozitīvi, ka skolā lielu uzmanību pievērš izglītošanai tehnoloģiju jomā, bērni bieži var būt labi skolotāji saviem vecākiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti