Radīta izglītojoša animācijas filma bērniem «Kur rodas piens»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Jaunu skatījumu uz piena rašanās stāstu pasniedzis izglītojošais projekts "Jacino", publicējot animācijas filmu bērniem “Kur rodas piens”. Filma ir kā turpinājums savulaik iznākušajai grāmatai ar šo pašu nosaukumu, dažādu vecumu bērniem sniedzot iespēju izzināt stāstu līdzās varoņiem, kas no grāmatas lapaspusēm atdzīvojušies uz ekrāniem.

Video kopā ar īpaši izveidotām uzdevumu lapām ir jau pieejams mājaslapā www.jacino.com. To var izmantot vecāki mājās, kā arī mājturības skolotāji savās mācību stundās. Uzdevumu lapas papildus video klipam palīdzēs bērniem ne vien izbaudīt izklaidējošo animāciju, bet arī koncentrēties uz video izglītojošo aspektu un informāciju ne vien saredzēt un sadzirdēt, bet arī uztvert, saprast un, galvenais, atcerēties. Turklāt pirms video publicēšanas tā novērtēšanā ir piedalījušies jau 245 bērni, kas izteikuši savu vērtējumu gan materiāla uztverē, gan pat mūzikas izvēlē. Šādas nosacītas “fokusgrupas” realizēšana ļāvusi video veidotājiem pārliecināties, ka materiāls ir gana saistošs primārajai mērķauditorijai – bērniem.

“Video animācija šķiet gana loģisks turpinājums grāmatai, ņemot vērā mūsdienu digitālās un tehnoloģiskās tendences. Mūsdienās bērni savu zinātkāri pēc visa jaunā un vēl nezināmā nav zaudējuši, taču nav noslēpums, ka arvien efektīvāks un bērniem vēl pievilcīgāks ir tieši video formāts jau ierasto grāmatu vietā,” lēmumu par video izveidi pamato grāmatas un video autore, doktore pārtikas zinātnēs Kristīne Jacino.

Video stāstā trīnīši Artūrs, Agnese un Pēteris dodas pie lopkopja Jāņa un piena tehnoloģes Martas, kuri varoņiem parāda, kas tad patiesībā notiek piena fermā un piena kombinātā, līdzās pieaicinot arī īpašo varoni – Runci Bernardu.

 “Mācību procesa laikā bērni informāciju var iegūt dažādos ceļos – klausoties, redzot, sajūtot. Papildus pasīvajai uztverei, kad bērns sēž skolas solā un mēģina uztvert lietas, svarīgi, ka viņam ir iespēja radīt jau savus risinājumus, atbildes. Taču klausīšanās joprojām dominē pār pārējiem informācijas iegūšanas veidiem, tāpēc video formāts ar tam papildinošu uzdevumu ir lieliska kombinācija, kā padziļināti apgūt saturu,” par video kā mācību materiāla nozīmi skaidro Kārlis Kravis, kustības “Iespējamā misija” direktors. K. Kravis arī uzsver, ka, iekļaujot video materiālus mācību procesā, galvenais ir panākt, ka tā nekļūst par pasīvu video skatīšanos, tā vietā ļaujot bērnam aktīvi iesaistīties un sekot līdzi sižetam.”

"Video satura primārais un galvenais uzdevums ir dalīties ar zināšanām, kuras apvienoju, iztaujājot gan nozares ekspertus, gan LLU Pārtikas tehnoloģijas fakultātes pasniedzējus. Vēlos bērniem dot zināšanas par velti, lai vecākiem un skolotājiem šāds materiāls būtu pieejams bez maksas. Tieši tādēļ projektā “Kur rodas piens” tiek piesaistīti atbalstītāji, kas ir "DeLaval", Latvijas Piensaimnieku centrālā savienība un LLU Pārtikas tehnoloģijas fakultāte,” skaidro video autore, vēl piemetinot, ka darbs turpinās arī pie nākamajām animācijām dažādu pamatproduktu ražošanā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti