Sadaļas Sadaļas

«Putna stundā» skolēnus aicina pētīt ūdensputnu barošanas jautājumu

Mudinot izvērtēt ūdensputnu barošanas nepieciešamību, Latvijas Ornitoloģijas biedrība aicina bērnus un jauniešus ikmēneša aktivitātē “Putna stunda” veidot skaidrojošu plakātu vai video un dalīties ar to ar citiem, paziņojumā presei informēja organizatori.

“Putnu barošana ir vairāk nepieciešama pašam barotājam, tas ir, cilvēkam, nevis putnam. Ja tomēr ziemā uzsākam barot dārza putnus barotavā, tas noteikti jāturpina, līdz iestājas siltāks laiks. Nedaudz citādi ir ar ūdensputniem, kurus piebaro publiskās vietās un kuriem būtu bijis jālido prom uz siltākām vietām barības meklējumos. Ja cilvēki regulāri piebaro, piemēram, paugurknābja gulbi, kurš ir tipisks gājputns, nav jābrīnās, kāpēc tas nelido pārziemot citviet arī tad, kad iestājas bargāks aukstums. Putns pierod un nemaz nesteidzas doties citviet. Šāda cilvēka rīcība zināmā mērā apdraud šī putna izdzīvošanu, jo, labu gribot, kaitējam putnam,” skaidro Latvijas Ornitoloģijas biedrības ornitologs Andris Dekants, aicinot paturēt prātā, ka ūdensputni lielākoties  barojas ar augu izcelsmes barību, tostarp ūdensaugu saknēm, lapām, gumiem. “Dārzenis vai baltmaize? Jautājums, kurš ir vērtīgāks un veselīgāks ir viennozīmīgi atbildams, izvēloties produktus gan cilvēka, gan līdzīgi arī ūdensputna ēdienkartei. Tas arī jāpatur prātā, dodoties barot ūdensputnus.”

Februāra mēneša uzdevums ir izveidot informatīvu plakātu (virtuālu vai fizisku) vai izglītojošo video publicēšanai tiešsaistē par ūdensputnu barošanu. Plakātā vai video jāskaidro ūdensputnu ēdienkarte un tas, kā ūdensputnu ietekmē barība, kuru tam nodrošina cilvēks.

Par paveikto jāpastāsta citiem sociālo tīklu ierakstā ar tēmturi #PutnaStunda vai kā citādi. Kad darbs veikts, jāziņo Latvijas Ornitoloģijas biedrībai, rakstot uz e-pastu [email protected], pastāstot par paveikto un norādot uzdevuma veicējus un to vecumu, kā arī kontaktinformāciju.

Lai piedalītos aktivitātē “Putna stunda”, bērniem un jauniešiem laika posmā no 2020. gada oktobra līdz 2021. gada aprīlim ik mēnesi jāizpilda tematiskais uzdevums par ūdensputniem. Lai palīdzētu iepazīt ūdensputnus, kopā ar uzdevumiem skolēniem būs iespēja izmantot izglītojošus materiālus, tematiskus video, kā arī būs iespēja ielūkoties lielo gauru ligzdošanas sekmju uzlabošanas projektā Ikšķilē. Noslēdzoties uzdevumu ciklam, tiks sumināti gan individuālie, gan klašu veikumi dažādās vecuma grupās.

Videostāsts “Barot vai nebarot ūdensputnus?”. Materiāls “Mans pirmais ūdeņu putnu noteicējs”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vecāki un bērni
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt