Digitālā vide atspoguļo, kāda ir sabiedrība kopumā. Šobrīd digitālā vide prasa daudz laika, tāpēc ir izaicinājums, kā salāgot laiku digitālajai videi un reālajai.
Vecākiem ir vairāk satraukuma, bet šis laiks ļāva arī saprast digitālās vides noderīgumu. Vērts pievērst uzmanību tam, ka šis laiks veidojis jaunus paradumus digitālajā vidē, bet vecākiem jāseko, lai šie paradumi nebūtu aktuāli pārāk ilgi, lai bērns satiktos arī ar cilvēkiem reālajā vidē, situāciju raksturo Nils Sakss Konstantinovs.
Uzvedības pārmaiņas, kurām jāpievērš uzmanība:
Bērniem un pusaudžiem, kuriem ir grūtības, ir tendence vairāk “pielipt” datoram. Bērniem ir paaugstināts niķīgums, agresija, uzvedība, kas nav raksturīga, bet viņi ar prieku pavada laiku pie datora.
Pusaudžiem jāuzmanās no nonākšanas apšaubāmās situācijās digitālajā vidē. Tāpēc vecākiem būtu jāuztur labas un atklātas attiecības ar pusaudžiem, lai pusaudzis atklāti varētu stāstīt par savām problēmām.
Pusaudzim privātā telpa ir svarīga. Internets ir vieta, kur var veikt eksperimentus.
Labi ļaut pusaudzim dzīvot savā vaļā, bet uzturēt pietiekami drošas attiecības, lai zinātu, ka tad, kad viņam būs lielas nepatikšanas, varēs vērsties pie vecākiem pēc palīdzības.
Dažreiz vecāki, lai izvairītos no dažāda veida nepatikšanām, konfliktiem vai arī sodot pusaudzi, liedz tam viedierīces. Psihoterapeits šādās situācijās aicina vecākus atcerēties, ka dators nav tikai ierīce, tas ir arī draugi, iekļaušanās klases kolektīvā, iespēja darīt to, kas patīk; to atņemšana nenāks pusaudzim par labu.