Rīta Panorāma

Ēriha Marijas Remarka "Trīs draugi" Latvijas Nacionālajā baletā

Rīta Panorāma

Aicina sagādāt prieku un radīt Ziemassvētku brīnumu 1500 bērniem

Bērns skolā 7.-9.klase

Psihoterapeite: 7. līdz 9.klases skolēnu vecākiem jābūt īpaši redzīgiem un iejūtīgiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Jaunieši vecumposmā no 7. līdz 9. klasei ir cilvēka mūža ļoti nozīmīgā posmā, kad aktualizējas kritiskais skatījums uz pieaugušajiem un veidojas pamats tālākai izglītībai un profesijas izvēlei, speciālisti skaidro raidījumā “Rīta panorāma”.

Ne reizi vien dzirdēts, ka pedagogi un vecāki atzīst, ka sarežģītākais skolas laiks ir no 7. līdz 9. klasei – mainās mācību satura sadalījums atsevišķos priekšmetos, un daļu no tiem apgūst padziļināti. Bērni turpina attīstīt savas pētnieciskās prasmes un saprot, kā iegūtās zināšanas izmantot dzīvē.

7. līdz 9.klases skolēniem palielinās  inženiertehniskās domāšanas īpatsvars. Visas savas zināšanas un prasmes dabaszinībās var izmantot praktiski. Skolēni sāk domāt kā zinātnieki, uzsver ''Skola 2030'' dabaszinātņu mācību jomas satura izstrādes vecākais eksperts Mihails Basmanovs.

Bērnam skolā jāapgūst:

  • Prasme orientēties apjomīgā informācijā un kritiski to izvērtēt un analizēt.
  • Izpratne domāt un mācīties par netaustāmām un ar aci neredzamām lietām un parādībām.
  • Izteikt domas literāri un gramatiski pareizi.
  • Ieklausīties citos un pārliecinoši paust savu viedokli.
  • Padziļinātas pētnieciskās un praktiskās prasmes (eksperimenti, modelēšana, prognozēšana utml.)
  • Zināšanas par savu ķermeni un savu spēju realizāciju.

Vecākam jābūt redzīgam, jāierauga situācijas, kad bērnam nepieciešama palīdzība, vecākam jāpalīdz meklēt atbildes un ceļu dažādu jautājumu risināšanā. Vecāks būs virzītājs un impulsa devējs, pauž "Skola 2030" mācību satura izstrādes vecākā eksperte Solvita Lazdiņa.

Vecāku loma:

  • Sarunāties ar bērnu par mācībām un bērniem aktuāliem jautājumiem.
  • Ģimenē būtiskus lēmumus pieņemt kopā.
  • Palīdzēt atrast draugu loku, kas bērna zināšanas paplašina.
  • Stiprināt pārliecību, ka mācīties var visu mūžu un to dara arī vecāki.
  • Vecāki nosaka uzvedības un rīcības robežas.
  • Vecākiem jāsaprot, ka atsevišķās jomās bērns var kļūt zinošāks par viņiem.
  • Bērnam jārealizē savi, nevis vecāku sapņi.

Latvijas Psihoterapeitu biedrības (LPB) sertificēta sistemātiskā ģimenes psihoterapijas speciāliste Maija Biseniece uzsver, ka 7.-9. klase cilvēka mūžā ir nozīmīgs posms, aktualizējas kritiskais skatījums uz pieaugušajiem. Šajā laikā ieliek pamatu tam, kas būs nozīmīgs vidusskolā vai arodu mācoties, arī tam, kas būs īpaši nozīmīgs vēlīnajā briedumā.

Bērna psiholoģiskā attīstība:

  • Identitātes veidošanās posms.
  • Vecāki var novērtēt to, ko bērnam ir iemācījuši.
  • Pusaudzis meklē cilvēkus, kam uzticēties, un ideālus, kam līdzināties.
  • Draugiem ir ļoti svarīga loma.
  • Kādu var skart depresija – vecākiem svarīgi runāt ar bērnu un viņu uzklausīt.
  • Vecākiem jāuzticas savam pusaudzim.
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti