Kultūras ziņas

Kādas atziņas pēc Frankfurtes grāmatu tirgus?

Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

12 tiešsaistes nodarbības četros mākslas muzejos

«No-zīmes» – skolēnus aicina uz tiešsaistes nodarbībām četros Rīgas mākslas muzejos

Laikā, kad muzeji ir slēgti, īpaši aktuāls ir kļuvis Latvijas Nacionālā mākslas muzeja attālinātās izglītības projekts “No-zīmes”. Tas paredzēts skolēniem no 1. līdz 12. klasei, un tas ļauj ielūkoties četros Rīgas mākslas muzejos. Turklāt ielūkoties ne tikai izstāžu zālēs, bet arī telpās, kas apmeklētājiem nav pieejamas, piemēram, muzeju krātuvēs un restauratoru darbnīcās.

Projektā “No-zīmes” sagatavotas 12 tiešsaistes nodarbības skolēniem četros mākslas muzejos – Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā, mākslas muzejā “Rīgas birža”, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā un nelielajā Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzejā. Katrā no tiem sagatavotas trīs nodarbības – pa vienai sākumskolas, pamatskolas un vidusskolas klašu grupām. Nodarbību saturs veidots, balstoties uz skolēnu intervijām un ieklausoties viņu jautājumos par muzeju darbību.

“Mēs centāmies piedāvāt to, ko skolēni klātienē nekad nevarētu iegūt. Un tas ir – satikt tos cilvēkus, kas dara aizkulišu darbu, veido izstādes, pēta, restaurē, vada muzejus, un tad nodarbībās videoformātā skolēniem ir iespēja satikt šos profesionāļus,” par projektu stāsta Latvijas Nacionālā mākslas muzeja izglītības darba vadītāja Elīna Bērziņa.

Nodarbības notiek tiešraidē no katra muzeja.  Apmēram stundu ilgajā virtuālajā tikšanās reizē muzeja pedagogs, izmantojot arī sagatavotus video materiālus, skolēniem piedāvā tēmas par muzeja rašanās vēsturi, mākslas kolekcijas vērtības noteikšanu un dažādu paaudžu saskari mākslā un kultūrā. Pēc jauno ierobežojumu ieviešanas un muzeju slēgšanas projekta autori atzīst – interaktīvās nodarbības sniedz iespēju skolēniem, īpaši no tālākiem reģioniem, nezaudēt saikni ar muzejiem un mākslu.

Kalendārs novembrim un decembra pirmajai pusei ir diezgan pilns. Tāpēc aicina skolotājus būt naskiem un pieteikties jau tagad.

“Ja nav pārliecības par to, kura nodarbība būs īstā, kura savai klasei vispiemērotākā, tad mēs esam izsludinājuši nākamnedēļ un aiznākamnedēļ tādas kā iepazīšanās atvērtā tipa nodarbības pedagogiem,” skolotājus iedrošina Elīna Bērziņa.

Nodarbību laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību un tiešsaistes diskusijām skolēniem dota iespēja izzināt un iepazīt mākslas darba ceļu no tapšanas līdz izstādīšanai muzeja ekspozīcijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt