Interaktīvās spēles laikā savstarpējās sarunās tiek meklētas atbildes uz jautājumiem: kas ir mākslas muzejs, kas tajā atrodas, kādus darbus veic muzeja darbinieki? Izmantojot izstāžu zāles maketu, gleznu reprodukcijas, mākslas priekšmetu figūriņas un arheoloģisko izrakumu kasti, bērni iejūtas muzeja speciālistu lomās, kļūstot par arheologiem, restauratoriem, krājuma glabātājiem, izstāžu kuratoriem, māksliniekiem un pat direktoru.
Pasākuma pirmo daļu veido pastaiga muzeja ekspozīcijā un saruna starp nodarbības vadītāju un skolēniem. Uzdodot jautājumus par dažādām muzejā sastopamām detaļām, kā, piemēram, afišām, garderobes skapīšiem, novērošanas kamerām utt., bērni apgūst muzeja telpas, lai pēc tam paši saviem spēkiem veidotu izstādi.
Nodarbības otrā daļa ir lomu spēle, kurā katrs dalībnieks saņem kartīti ar profesijas nosaukumu un pienākumu aprakstu. Pildot dažādus uzdevumus, kas saistīti ar konkrēto amatu, skolēni izmanto zināšanas no vēstures, vizuālās mākslas un citām mācību stundām, lai kopīgi paveiktu galveno spēles uzdevumu – izstādes iekārtošanu “Nospēlē muzeju!” maketā.
Lai sasniegtu mērķi, nepieciešams veidot stratēģijas, darboties komandās, argumentēt personīgu viedokli, pielietot skolā iegūtās prasmes un zināšanas. It kā spēlējoties, bērni apgūst sarežģīto muzeja struktūru, kolekcionēšanas, mākslas darbu eksponēšanas principus, kas jāievēro muzejā. Savstarpēji sadarbojoties, skolēni nonāk līdz rezultātam, ko var redzēt, aptaustīt, analizēt un, iespējams, arī atkārtot jau pavisam citā mērogā.
Lai gan projekts primāri veidots sākumskolas un pamatskolas bērniem, izzinošā spēle ir aizraujoša arī vidusskolas audzēkņiem, kuri var padziļināt zināšanas par mākslu, vēsturi un to, kā strādā muzejs.