«Man patīk strādāt ar jauniešiem.» Saruna ar Skaistkalnes vidusskolas fizikas un ķīmijas skolotāju

Skaistkalnes vidusskola atrodas Lietuvas pierobežā, un skolā mācās 170 skolēni. Skolotāja Brigita Igaune pati ir Skaistkalnes vidusskolas absolvente un skolā māca fiziku un ķīmiju. Viņa ir pārliecināta, ka arī maza lauku skola var sniegt bērniem labas zināšanas gan eksaktajos mācību priekšmetos, gan informāciju tehnoloģijās un robotikā.

Saruna ar Skaistkalnes vidusskolas fizikas un ķīmijas skolotāju
00:00 / 04:58
Lejuplādēt

Ar skolotāju Brigitu Igauni Skaistkalnes vidusskolā Latvijas Radio tikās stundu starpbrīdī. Viņa stāsta, ka Rīgas Tehniskajā universitātē (RTU) mācījusies par inženieri ķīmiķi un strādājusi vairākos uzņēmumos. "Strādāju trīs gadus "Olainfarm", pēc tam rūpnīcā "Etalons" – tur bija ļoti dažāda ķīmija – pārklājumi un lakas, krāsas. Sanāca tā, ka atgriezos dzimtajā ciemā un strādāju savā skolā."

Tāpat izdevies satikt arī skolotājus, kas savulaik mācījuši pašu.

"Ar jauniešiem principā man patīk strādāt. Es nenožēloju to izvēli, ka es atnācu mācīt jauniešus uz skolu," viņa atzina.

Skaistkalnes vidusskolas fizikas un ķīmijas kabinetā ir gan interaktīvā tāfele, gan citas mācību vielas apgūšanai nepieciešamās lietas. Skolēni stundās strādā ar sensoriem. "Tā mēs te spēlējamies," kabineta inventāru Latvijas Radio izrādīja skolotāja. "Mēs varam noteikt spiedienu, temperatūru, mēs varam noteikt skaņu, mēs varam noteikt dažādas elektriskās lietas. Pašu darbošanās rosina kaut kādu interesi," viņa stāstīja.

Skolotāja norādīja, ka dažādi tagad mācībās izmantojamie materiāli ir "ieguvums no kovida", jo laikā, kad bērni nenāca uz skolu, skolotājiem vajadzēja izdomāt, kādus materiālus viņiem ieteikt skatīties, lai saprastu apgūstamo. "Es daudz piestrādāju pie tā, lai atrastu šos video materiālus, kurus vēl tagad varu izmantot tālāk," viņa teica.

Fizikas un ķīmijas skolotāja Brigita Igaune skolēniem mācījusi arī robotiku. Viņa norādīja: "Robotika mums patika, tiem, kuri nāca. Vēl jo vairāk, ka bija interesantas sacensības. Ja sacensības bija divas dienas, tad pavisam skaisti."

Vaicāta, cik daudzi bērni izvēlas fiziku un ķīmiju un aiziet tālāk mācīties šajā jomā, skolotāja skaidroja: "Nevarētu gan teikt, ka daudzi izvēlas aiziet uz RTU vai Latvijas Lauksaimniecības universitāti inženierzinātnes profesijās, bet arī tas, ka viņi ikdienā ir uzņēmuši fizikas, ķīmijas zināšanas, viņiem daudz ko dod – vienkārši saprast mūsdienu tehnoloģijas, saprast dabu, jo galu galā fizika un ķīmija skaitās dabaszinību priekšmeti. Tātad ir jāizskaidro ar zinātniskiem pamatiem, kas notiek dabā. Ar fiziku jauniešiem ir vienkāršāk, jo viņi redz redz saulīti, gaismu, viņi zina, ka ir elektrība. Ar ķīmiju sarežģītāk, ķīmijā mums palīdz modeļi. Dažādi atomi dažādās krāsās, kas tiek salikti molekulās, savienojumos, un tas viņiem palīdz izprast to mazo atomu un molekulu pasauli, ko viņi citādāk neredzētu."

Savukārt uz jautājumu, kas skolotāja darbā ir skaistākais, Brigita Igaune atbildēja tā: "Tas, ka jaunieši saprot un ka jaunieši grib piedalīties olimpiādēs."

Skolotāja šogad valsts svētkos saņēma Bauskas novada pašvaldības goda rakstu par sasniegumiem pedagoģiskajā darbā Skaistkalnes vidusskolā, pielietojot jaunās informācijas tehnoloģijas un veicinot skolēnos interesi par inženierzinātnēm.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti