Projekts “PuMPuRS” sniedz palīdzību bērniem, kuri ir riska grupā priekšlaicīgai mācību pārtraukšanai.
Mums ir ievērojams skaitlis jauniešu, kas neiegūst izglītību, īpaši profesionālajā izglītībā ir liels mācības pārtraukušo skaits – katrs desmitais jaunietis.
“PuMPuRS” palīdzību var saņemt tās skolas un skolēni, kuri noslēguši līgumu ar “PuMPuRS”. Skolas vidē identificē riska bērnus (to dara pedagogi), katram no bērniem, izvērtējot viņa riskus, tiek sagatavoties individuāls atbalsta plāns semestrim (un tālākam laikam, ja nepieciešams). Tas ir individuāls darbs, sadarbojoties psiholoģijas, sociālās pedagoģijas, mācību priekšmetu jomās, kā arī iespējams atbalsts ekonomisko risku mazināšanai.
Sadarbība var notikt, slēdzot trīspusēju līgumu – “PuMPuRS”, skola un vecāki.
Diemžēl, bet vecāki dažreiz nepiekrīt sadarbībai, jo viņiem grūti atzīt, ka bērnam ir grūtības, uzskatot, ka tad viņi ir slikti vecāki, jo netiek galā ar bērna audzināšanu.
Projekts “PuMPuRS” ir pamanīts, tas iziet ārpus skolas robežām, atspoguļojot bērnu reālos dzīvesstāstus, uzrunā vecākus un sabiedrību.
Psihologs Miks Valters raksturo jaunieti, kuram ir mācību pārtraukšanas risks - grūtības noturēt uzmanību, stress un citi aspekti liek funkcionēt zemāk nekā vidusmēra jaunietiem. Var to diagnosticēt jau pirms 5. klases, bet darba organizēšanas maiņa 5. klasē problēmas padara vairāk ieraugāmas.
Cēsu Pilsētas vidusskolas direktora vietnieces Inetas Lāces-Sējānes profesionālā pieredze rāda, ka jaunieši pārtrauc mācības veselības, uzvedības, materiālo apstākļu, sociālās vides, motivācijas trūkuma dēļ.
Pētījumi rāda, ka skolas pamešana nav skolēna spontāns lēmums, tas redzams gadu līdz trīs gadus iepriekš, tas ir laiks, lai skolas pamešanu novērstu, pauž “PuMPuRS” pārstāve Kristīne Jozauska. Jaunieši par šiem riskiem signalizē ar uzvedību, mācību sasniegumiem, ar attieksmēm, komunikāciju ar skolotājiem un klasesbiedriem, to jūt ģimenē. Tās ir pazīmes, kas liecina, ka jāiesaistās.