Liepājas pašvaldībā skaidroja, ka krāsainie, triecienizturīgie "Bee-bot" roboti pirmsskolas izglītības iestādēs tiek izmantoti vairākās pasaules valstīs, un ar to palīdzību bērniem māca skaitīt, noteikt kustības virzienu, kā arī ieprogrammēt mazo robotiņu tā, lai tas nonāktu paredzētajā vietā.
Liepājas pedagogi jau novērojuši, ka ar robotbišu palīdzību vieglāk pievērst un noturēt bērnu uzmanību mācību vielas apguvei.
"Ja mācās bez robotikas, tad jau drīz novēršas, vēlas ko citu darīt. Tagad viņi tikai uz bitīti, uzdevumiem koncentrējas, nav nekādas citas blēņas prātā," klāstīja Liepājas bērnudārza "Pienenīte" skolotāja Gunta Vintere.
"Mums jāsaprot, ka šobrīd audzinām digitālos pilsoņus. Kā liecina pēdējie pētījumi, tad akmentiņu skaitīšanas metodes šī laikmeta bērniem neder.
Nupat lasīju publikāciju, kur bērnus sadalīja divās grupās – viena apguva alfabētu pēc klasiskās metodes, otra – ar tehnoloģiju palīdzību. Pirmā grupa pilnvērtīgi apguva 56% gadījumu, otra ar tehnoloģijām – 82%," teica Liepājas Zinātnes un izglītības inovāciju centra eksperte izglītības jautājumos Kitija Kuduma.
Saprotot, ka visus bērnudārzus pagaidām nevarēs atļauties apgādāt ar izglītības tehnoloģijām, Liepājas pašvaldība 24 robotbites nopirka pilsētas Zinātnes un izglītības inovāciju centram, kas tālāk tās pēc saskaņota grafika uz laiku nodos katra bērnudārza rīcībā, kā arī kopā ar pedagogiem izstrādās konkrētu metodiku šādām mācībām.
Šā gada budžetā pirmsskolas izglītības iestāžu aprīkošanai ar dažādām, modernām tehnoloģijām bija paredzēti 50 000 eiro, taču nav skaidrs, cik naudas tam varēs novirzīt nākamgad.
"Nākamais solis būs roboti – konstruktori. Skaidrs, ka tas jāturpina. 50 000 eiro, ko iedevām visām pirmsskolas izglītības iestādēm, tas ir maz.
Nākamgad budžetā dēļ valdības lēmumiem mums būs mazāk naudas. Būs izaicinājumi, kas ir prioritāte – asfaltēt ceļus vai izglītot bērnus," atzina Liepājas domes priekšsēdētājs Jānis Vilnītis (Latvijas Reģionu apvienība).
Liepājas Zinātnes un izglītības inovāciju centrā uzsvēra, ka pirmsskolas izglītības iestādes ir pirmās, kuras skar pārmaiņas jaunajā izglītības modelī, tāpēc šobrīd, plānojot jaunu mācību tehnoloģiju ieviešanu, svarīgi sākt tieši ar šo posmu.