Klase kā viena slēgta kopa – ir viens kolektīvs, kurš ikdienas mācību procesā atrodas kopā, pēc iespējas mazāk saskaroties ar citām kopām skolā.
Juglas vidusskolas direktore Aija Melle akcentē, ka skolā ir ne tikai viena kopa kā klase, bet arī citas noslēgtas grupas, kā, piemēram, pagarinātā darba dienas grupas vai apvienotas mācību grupas vidusskolās.
Jelgavas 4. vidusskolas direktors Agris Celms pauž, ka skolā papildinās videonovērošanas iespējas, lai inficēšanās gadījumā spētu izsekot bērna kontaktiem ar citiem bērniem skolā.
Var teikt, ka mācību gads atsākas klātienē ar attālinātu mācību elementiem, norāda Valsts izglītības satura centra vadītājs Guntars Catlaks
Atsākot mācības, tiks izmantoti A vai B varianti.
A variantā rekomendē 1. -6. klašu mācības klātienē uz vietas skolas ēkā. 7. -12. klašu skolēniem līdz 20% laika ļaut strādāt patstāvīgi, lai stiprinātu pašvadītu mācību prasmes.
B variantā 7.-12. klašu skolēniem rekomendē 40 – 60% laika strādāt attālināti, piemēram, nedēļu klātienē, nedēļu attālināti. Mazākiem bērniem būtu ieteicams mācīties klātienē.
Distancēšanās, higiēnas ievērošana, informēšana, personas veselības stāvokļa novērojums ir svarīgi punkti drošībai skolā.
Nav universāla risinājuma, katrai skolai ir savas iespējas, uzsver Slimību profilakses un kontroles centra direktora vietniece attīstības un epidemioloģiskās drošības jautājumos Ilona Liskova.
Aija Melle aicina visus būt atbildīgiem, īpaši jāiesaistās vecākiem, jo skolā ir daudz izmaiņu, piemēram, nav pieņemami, ka skolēni uz skolu atnāk ātrāk, lai pirms mācībām satiktos ar saviem draugiem. Šajā laikā īpaši jāuzsver sabiedrības atbildība par veselību. Piemēram, bērniem ar elpceļu slimībām uz skolu nevajadzētu nākt.
Skolas ikdiena šogad ietekmēs mācību satura apgūšanu. Jaunais mācību saturs, ko ievieš šogad, paredz daudz vairāk pašvadītas pieejas mācībām, tai skaitā digitālās prasmes. Situācija ļauj jaunajā saturā integrēt patstāvīgā darba uzdevumus.
“Ne problēma un izaicinājums, bet papildu iespēja,”
tā šo laiku raksturo Catlaks.