4. studija

Latvijā steidz rotāt Ziemassvētku egles vēl pirms Valsts svētkiem...

4. studija

4.studijas viešņa - žurnāliste ELITA VEIDEMANE

Parūpējieties par bērnu drošību sabiedriskajā transportā?

Kā droši novietot bērnu ratiņus sabiedriskajā transportā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ieva ir mamma divus gadus vecai meitiņai. Abas teju katru dienu dodas nelielā ceļojumā ar 1. tramvaju - no Imantas līdz Botāniskajam dārzam, kur mierā un klusumā var ne tikai pastaigāties, bet arī kopā ar atvasi vērot putnus un pētīt bagātīgo augu valsti.

Un Ieva stāstīja par saviem novērojumiem, kā liek transportā bērnu ratus. “Skatos, ka mūsu mammas, vecmāmiņas liek šķērseniski, kad ratiem ir apgāšanās risks iespējams,” stāstīja Ieva.

Uzņēmums “Rīgas satiksme” sabiedriskā transporta salonā redzamajos monitoros regulāri demonstrē videopamācību, kā droši novietot bērnu ratiņus, lai tie neapgāztos. Tomēr ne visas mammas monitoriem pievērš uzmanību, pārliecinājusies Ieva.

“Man pašai bija neliels eksperiments, jo man bija jānopērk biļete tramvajā, kioskā nevarēja nopirkt, kiosks bija ciet. Un tad man bija mazulis ratiņos, es biju iebraukusi šķērseniski, gaidīju iespēju nopirkt biļeti, un tad, kad tramvajs sāka braukt, tad tie rata priekšējie, kustīgie riteņi tā smuki pagriezās. Ja nebūtu tā mīkstā siena, tas bērns būtu aizbraucis ne tur, kur vajag, un varbūt rati būtu pat apgāzušies,” stāstīja Ieva.

Ieva uzsver – pieaugušajiem jāparūpējas par bērnu drošību ne tikai savā automašīnā, bet arī sabiedriskajā transportā.   

Ieva ratiņus liek ar muguru pret braukšanas kustības virzienu, tad tie ir novietoti droši, gluži kā auto sēdeklītis.  

Uzņēmums “Rīgas satiksme” ir pateicīgs jaunajai māmiņai par tēmas aktualizēšanu, jo bērnu drošība ir svarīga, un sabiedriskais transports spēj to nodrošināt, bet - vai vecāki ievēro norādes, tas ir cits jautājums.

“Sabiedriskajā transportā novietot ratiņus nepieciešams paralēli braukšanas virzienam, varētu teikt - virzienā. Tas ir jādara jaunā tipa transportos pa vidu. Kur iekāpa, tur arī novieto. Vecā tipa tramvajos tas jādara aizmugurē, kur to atļauj vieta, tieši tāpat – braukšanas virzienā,” skaidroja SIA “Rīgas satiksme” pārstāvis Mārtiņš Krēsliņš.

“Straujas bremzēšanas gadījumā, ja rati stāv nepareizā stāvoklī, perpendikulāri, tad šie rati var apgāzties, notikt nepatīkami atgadījumi, no kuriem var izvairīties, novietojot ratus pareizā stāvoklī,” piebilda uzņēmuma pārstāvis.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti