Mūzikas pedagoģe un vokālās studijas “Momo” mūzikas skolotāja Dace Kravale savā profesionālajā darbā novērojusi, ka pandēmija veicina jaunu, efektīvu strādāšanas veidu meklēšanu profesionāliem mūzikas pedagogiem, bet tāpat mājās būtu vēlams bērnus iesaistīt muzikālās aktivitātēs, to var darīt vecāki: “Vecākiem ir svarīgi pamanīt signālus, ko dod bērni!”, ar to domādama arī bērnu vēlmi pievērsties citām radošām aktivitātēm.
Pirmsskolas mūzikas skolotāja, Latvijas Universitātes pasniedzēja un ORFF pedagoģe Baiba Brice pauž – ir svarīgi, ka ģimenē izmanto muzikālo darbību – tā nav tikai dziedāšana, arī klausīšanās, skandēšana, mēles mežģi, ritmizēšana. Bērniem, ar kuriem vecāki no mazotnes ir dziedājuši un darbojušies mūzikā, lielākais ieguvums ir bērna runas, radošuma, psihisko procesu attīstība.
Tāpat muzikālā darbība ir liels prieka avots un sniedz attīstību. Mājas muzicēšana atstāj kultūras nospiedumu.
Tiem, kas domā, ka nevar dziedāt, pāri ir nodarījuši mūzikas skolotāji, kuri teikuši, ka “tu nevari muzicēt. Ikvienam jānotic saviem spēkiem un jādzied tā, kā spēj.” Profesionāli mūziku mācīs profesionāls skolotājs, nekas slikts nenotiks, ja mamma ar bērnu muzicēs intonatīvi vai ritmiski neprecīzi.
Muzikoloģe, mūzikas pedagoģe un docētāja Iveta Grunde atgādina, ka senatnē mājas muzicēšana bija ierasta lieta, tas nebija nekas ekskluzīvs. Arī mūsdienās mājās var muzicēt.