Grāmata – rotaļlieta. Ideja bērna valodas un iztēles attīstībai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Piedāvājam ideju kopā darāmam grāmatu veidošanas darbam. Šī ir grāmata – rotaļlieta, kuru var izmantot kā rotaļlietu, kā stāsta veidošanas pamatu, secības mācīšanās uzdevumu. Izmēģiniet!

Iepazīstieties ar aprakstu grāmatai par formas un satura vienotību.

Tas, ko mēs saucam par grāmatu rakstīšanu, ir mācīšanās, domāšanas, iztēles un izteiksmes veida atrašanas process.

Mēs aicinām visu jūsu ģimeni piedalīties grāmatu veidošanā. Tas būs aizraujoši un pārsteidzoši pieaugušajiem un ļoti nozīmīgi jūsu bērnam.

Tekstu rakstīšana (arī zīmēšana, aplicēšana) ir prasme izteikt strukturētu domu, šī prasme ir jāmācās.

Grāmata rotaļlieta.

Dokumenti

Zirgs, lauva

Lejuplādēt

267.8 KB

Dokumenti

Suns, zaķis

Lejuplādēt

787.28 KB

 

Izprintējiet šeit pievienotos zīmējumus! Uz katras lapas redzamas divu dzīvnieku galvas un astes.

Grāmatas izgatavošanai jums nepieciešama A4 lapa, to pārloka gareniski uz pusēm, pārgriež divās daļās, salīmē tās kopā garā slejā, saloka vēdeklī, noliek ar zigzagu uz augšu.

Zigzaga galvgalī pielīmē izvēlētā dzīvnieka galvu, beigās asti – jums ir gatavs, piemēram, zirgs, kuram ir galva un aste, bet vēdeklī salocītais papīrs ir ķermenis. Mēs esam sagatavojuši zīmējumus zirga, lauvas, zaķa un suņa grāmatām.

Visu vēlamo informāciju raksta ķermeņa daļā – varat zīmēt, līmēt, krāsot, rakstīt stāstu, notikumu, svarīgu informāciju – visu, kas saistīts ar izvēlēto dzīvnieku.

Varat izveidot grāmatas par pašizvēlētiem dzīvniekiem, kāpuriem, vilcieniem vai, piemēram, desu.

Jasmīnas pasaka par taureni un kaķi

Jasmīnas pasaka par taureni un kaķi
Jasmīnas pasaka par taureni un kaķi

Stellas darbs "Maģija"

Stelle "Maģija"
Stelle "Maģija"

Martas stāsts par putnu, kuram nebija draugu

Marta. Stāsts par putnu, kuram nebija draugu
Marta. Stāsts par putnu, kuram nebija draugu

Ievērojiet noteikumus glīta rokraksta veidošanai!

  • Rakstītmācīšanās procesā ļoti svarīgas ir divas lietas – interese un pietiekama fiziskā attīstība. Pat ja bērnam ir interese par rakstīšanu, iespējams, bērns nevar noturēt zīmuli pareizi, nav pietiekami attīstītas bērna kustību koordinācijas un regulācijas spējas, kā arī  bērna roku sīkās muskulatūras darbība.
  • Lai stiprinātu roku muskulatūru, bērnam jāveido no māla, plastilīna vai plastikas, jāspēlē rotaļspēles, kurās pirkstos jāsatver sīkas lietas – pupas jāsašķiro traukos pēc krāsas vai formas, jāsaver pērlītes, jāpielīmē sīkas lodītes un jādara citi līdzīgi darbi. Tādas aktivitātes bērnu fiziskai un garīgai attīstībai ir nenovērtējamas.
  • Bērna rakstīšanai svarīgs ir piemērota augstuma galds un krēsls, tas nodrošinās pareizu ķermeņa stāvokli rakstot.
  • Sēžot nedrīkst piespiesties pie galda.
  • Atstarpei starp galda virsmu un bērna krūtīm jābūt tik platai, lai tai cauri brīvi ietu bērna dūrīte.
  • Bērnam mugura jātur taisni.
  • Burtnīca vai papīra lapa jānovieto slīpi.
  • Svarīgi ir pareizi satvert un turēt rakstāmo. Tas dažiem bērniem izdodas viegli, citiem nepieciešams ilgāks laiks. Vecākiem jāpievērš uzmanība tam, kā bērns tur rakstāmo, un, ja nepieciešams, satvēriens jākoriģē.
  • Izmēģiniet rakstīt ar dažādiem rakstāmrīkiem – zīmuli, pildspalvu, tintes pildspalvu, spalvu.

Slavējiet! Slavējiet bērnu ik reizi, ja redzat, ka viņš patiešām ir centies, ka ir progress, ka ir izdevies!

Raksta pirmpublicējums LSM.LV 2018. gada 23. oktobrī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti