Dižozola un konču grāmatas!

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Brīvlaika nedēļā aicinām vecākus kopā ar bērniem rakstīt, zīmēt, līmēt un citādi veidot dažādu formu grāmatas.

Grāmatu projekts bērniem brīvlaikā

Visu brīvlaika nedēļu katru dienu "Lsm.lv" vecāku un bērnu sadaļā publicēsim pa idejai grāmatas veidošanai.

Grāmatas saturu bērni var veidot rakstot, zīmējot, aplicējot, krāsojot - grāmatu izveidot būs pa spēkam pat tiem bērniem, kuri vēl neprot rakstīt.

Padalieties ar savu veikumu, sūtot darbu attēlus uz [email protected], mēs to publicēsim.

Brīvlaikā ir vairāk laika kopā ar bērniem darīt interesantas lietas.

Mēs dodam idejas, ko lielie brāļi un māsas, vecāki un vecvecāki var paveikt kopā ar bērniem.

Domājāt, ka grāmatu rakstīšana ir tikai profesionāļu ziņā? Mazajiem, lai kļūtu par grāmatu lasītāju, ieteicams saprast, kā grāmatas top. Tāpat šis projekts ir ļoti vērtīgs, lai mācītu bērnu būt vērīgam, prast izteikt domu, apkopot informāciju, mācīties to strukturēt un nodot citiem, izmantojot savas prasmes un zināšanas. Tas palīdz asināt domāšanu un valodu.

Tas, ko mēs šajā projektā saucam par grāmatu rakstīšanu, ir mācīšanās, domāšanas, iztēles un izteiksmes veida atrašanas process.Tekstu rakstīšana (arī zīmēšana, aplicēšana) ir prasme izteikt strukturētu domu, šī prasme ir jāmācās.

Mēs aicinām visu jūsu ģimeni piedalīties šajā projektā. Tas būs aizraujoši un pārsteidzoši pieaugušajiem un ļoti nozīmīgi jūsu bērnam.

Formas un satura saistība. Pirmdienas darbiņš

Ideju ģenerēšanā, satura radīšanā formai ir nozīmīga loma, īpaši maziem bērniem, kuri tikko sāk mācīties izteikt domu un secīgi izstāstīt notikumu. Tāpēc piedāvājam darba lapas, kuru forma nosaka saturu.

Dokumenti

Ozollapa

Lejuplādēt

533.89 KB

Dokumenti

Konfekte

Lejuplādēt

380.1 KB

Dokumenti

Auto

Lejuplādēt

354.52 KB

Dokumenti

Somiņa

Lejuplādēt

389.94 KB

 

 

 

 

 

 

 

 

Šodien mēs kā paraugu esam jums sagatavojuši četras darba lapas - automašīnu, ozola lapu, rokassomiņu un konfekti.

Jūs paši pēc šī parauga varat radīt citas idejas.

Izprintējiet lapas, izgrieziet zīmējumu. Cik bieza ir jūsu grāmata, to nosaka rakstītāja ideja un izvēle, ja biezāka, nepieciešamas vairākas lapas. Lapas sasprauž kopā, veidojot grāmatu.

Darba ideja ir veidot saturu, pamatojoties uz formu un asociācijām, kas rodas. Piemēram, ja izvēlējāties ozollapas formu, varat rakstīt par ozoliem, par kādu konkrētu ozolu, par to, kāpēc ozolam ir robainas lapas, kur vēl dabā ko līdzīgu var redzēt, izdomāt par to stāstu, pētīt ozolzīles vai audzēt ozoliņus, varat pielīmēt ozolu lapas no dažādiem kokiem, ko atrodat parkā, rakstīt par kādu, kurš stiprs kā ozols, rādīt, kā kļūt stipram.

Rakstīt nozīmē arī aplicēt, zīmēt, līmēt, krāsot – darboties jebkurā tehnikā.

Kad darbs pabeigts, noformējiet grāmatas vāku, uzrakstiet grāmatas nosaukumu un autora vārdu, lieciet grāmatu blakus citiem jūsu ģimenei nozīmīgiem autoru darbiem grāmatu plauktā.

Sagatavojiet katram ģimenes cilvēkam pa grāmatai, sagatavojiet tās, tad rīkojiet lielo prezentāciju vakaru, kad katrs dalās ar savu veikumu.

Šo principu varat izmantot kopējā darbā – uz lielas lapas uzzīmēt, piemēram, auto, lai visa ģimene kopā sarakstītu, kādas vietas vēlaties apskatīt ceļojumā, ko plānojat brīvdienās.

Ievērojiet noteikumus glīta rokraksta veidošanai!

  • Rakstītmācīšanās procesā ļoti svarīgas ir divas lietas – interese un pietiekama fiziskā attīstība. Pat ja bērnam ir interese par rakstīšanu, iespējams, bērns nevar noturēt zīmuli pareizi, nav pietiekami attīstītas bērna kustību koordinācijas un regulācijas spējas, kā arī  bērna roku sīkās muskulatūras darbība.
  • Lai stiprinātu roku muskulatūru, bērnam jāveido no māla, plastilīna vai plastikas, jāspēlē rotaļspēles, kurās pirkstos jāsatver sīkas lietas – pupas jāsašķiro traukos pēc krāsas vai formas, jāsaver pērlītes, jāpielīmē sīkas lodītes un citi līdzīgi darbi. Tādas aktivitātes bērnu fiziskai un garīgai attīstībai ir nenovērtējamas.
  • Bērna rakstīšanai svarīgs ir piemērota augstuma galds un krēsls, tas nodrošinās pareizu ķermeņa stāvokli rakstot.
  • Sēžot nedrīkst piespiesties pie galda.
  • Atstarpei starp galda virsmu un bērna krūtīm jābūt tik platai, lai tai cauri brīvi ietu bērna dūrīte.
  • Bērnam mugura jātur taisni.
  • Burtnīca vai papīra lapa jānovieto slīpi.
  • Svarīgi ir pareizi satvert un turēt rakstāmo. Tas dažiem bērniem izdodas viegli, citiem nepieciešams ilgāks laiks. Vecākiem jāpievērš uzmanība tam, kā bērns tur rakstāmo, un, ja nepieciešams, satvēriens jākoriģē.
  • Izmēģiniet rakstīt ar dažādiem rakstāmrīkiem - zīmuli, pildspalvu, tintes pildspalvu, spalvu.
  • Slavējiet! Slavējiet bērnu ik reizi, ja redzat, ka viņš patiešām centās, ka ir progress, ka izdevās!
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti