Rīta Panorāma

Kā aizvadīta Eiropas diena bez ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušajiem?

Rīta Panorāma

Intervija ar Gustavu Latkovski par akciju «Sargi ģimenes sirdi!»

Māra Astiča ieteikumi bērna pusdienām skolā

Biezpiena plācenīši un burkānu kūciņas bērna pusdienu kastītei

Vakar šefpavārs Raimonds Zommers mums stāstīja un rādīja, ko bērniem, kuri izvēlējušies doties uz skolu ar savu pusdienu kastīti, ēst pusdienās tā, lai tās būtu gan garšīgas, gan uztura ziņā piemērotas. Šorīt ar pāris receptēm padalīsies šefpavārs Māris Astičs.

Iesakām pašiem mazākajiem!

Mīļie vecāki, mēs esam radījuši drošu un radošu platformu zinātkāriem pirmsskolas vecuma bērniem - LSM Bērnistaba!

Bērnistabā ir interesanti un attīstoši uzdevumi, spēles, filmas, eksperimenti, zīmēšana, vakara pasaciņa un daudz kā cita.

 

Biezpiena plācenīši

Viens no produktiem, ko bērni var ņemt līdzi uz skolu savā pārtikas kastītē, ir biezpiena plācenīši. Tie satur visas cilvēkam ikdienā nepieciešamās uzturvielas.

Uztura speciāliste Eva Kataja skaidro, ka ar ar biezpiena plācenīšiem mēs varam saņemt olbaltumvielas, jo biezpiens ir labs olbaltumvielu avots. Plācenīši satur taukvielas, ja mēs cepam labā eļļā; arī šķiedrvielas, ja liksim klāt pilngraudu miltus vai pilngraudu mannā, un ogļhidrātus no miltu, graudaugu produktiem.

Restorāna “Ferma” šefpavārs Māris Astičs ar savu kolēģi Airitu Jurciku stāsta, kā pagatavot veselīgus plācenīšus. No sākuma jāsablenderē biezpiens. Pēc tam klāt pievieno divu olu dzeltenumus. Iegūtajai masai pievieno vienu ēdamkaroti medus un pierīvē apelsīna miziņu.

Klāt liek kanēli, kas dos arī patīkamu smaržu. Žāvētas ogas – dzērvenes, ķirši, mellenes. Visu, kas jums ir, droši varat likt iekšā.
Lai plācenis turētos kopā, viņam vajadzīga saistviela – milti. Šajā gadījumā izmanto mandeļu miltus, kas nesatur glutēnu.

Var izmantot arī parastos miltus, vai, piemēram, mannā. Iegūtā masa uz kādu brīdi jāatstāj ievilkties. Pēc tam plācenīšus apviļā miltos un liek uz pannas cepties. Lai tie būtu sulīgāki, vislabāk ātri apcept uz pannas un pēc tam uz mirkli vēl ielikt cepeškrāsnī. Kad gatavi, plācenīšus var pārliet, piemēram, ar ķirbju ievārījumu.

Mandeļu/burkānu kūciņas

Pagatavošanai būs nepieciešami:  soda, kanēļa cukurs, mandeļu milti, olas, brūnais cukurs, medus, ingvers, smiltsērkšķu sula, vīnogu kauliņu eļļa, rīvēti burkāni.

Burkānu kēksiņiem izmanto četras olas. Tās  saputo kopā ar brūno cukuru vai medu.

Pievieno eļļu un atkal saputo. Ber iekšā burkānus, pašās beigās mandeļu miltus. Pieliek aptuveni tējkaroti cepamā pulvera.
Klāt pieber dzērvenes, kanēli un nedaudz smiltsērkšķi un ingvera sulu. Pēc tam to visu pilda trauciņos un liek cepeškrāsnī aptuveni uz 12 minūtēm.

Māris Astičs atgādina, ka ne vienmēr kaut kas salds ir neveselīgs.

Ar labiem produktiem arī saldās lietas var pagatavot ļoti veselīgas, baudāmas un garšīgas.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Vecāki un bērni
Dzīve & Stils
Jaunākie
Populārākie
Interesanti