Bezmaksas nodarbības vecākiem, kuru bērniem grūti iekļauties skolā

Aicina uz bezmaksas darbnīcu vecāku personības attīstīšanai. Darbnīca ir paredzēta vecākiem, kuru bērni sastopas ar grūtībām iekļauties skolā, informē darbnīcas organizatori.

Darbnīcas notiks šā gada 29. martā un 12. aprīlī plkst. 18.00 ''Zoom'' platformā. Dalība darbnīcā ir bez maksas! Lai pieteiktos, lūdzu aizpildiet anketu šeit.

Iemesli, kādēļ bērni skolā tiek atstumti, var būt ļoti dažādi: nabadzība, etniskā piederība, reliģija, fiziskas īpatnības, invaliditāte. Taču arī visietekmīgākie un visbagātākie bērni skolā var kļūt atstumti. Nereti atstumti tiek intraverti bērni, kam nav daudz draugu. Viņi netiek aicināti piedalīties sociālās aktivitātēs un pavada pusdienu pārtraukumu vienatnē. Clark McKown no Rush Neurobehavioral Center atzīmē, ka draugu trūkums un piespiedu dzīve izolācijā var būt par iemeslu, ka netiek attīstītas vai tiek zaudētas spējas saprast apkārtējo neverbālo valodu – nopietns trūkums, kas kļūs aizvien jūtamāks turpmākajā dzīvē. Bez vecāku apzinātas un gudras iejaukšanās šie bērni kļūst arvien vairāk izolēti ar katru gadu, saņem zemas atzīmes, pamet skolu vai sāk lietot bīstamas vielas. Diemžēl lielākoties vecākiem vai nu nav laika, vai arī viņi nezina, kā rīkoties, jo nav saņēmuši šāda veida izglītību.

Darbnīcā vecākiem tiks attīstītas komunikācijas iemaņas, stresa noturība, pārliecība par saviem spēkiem un laika plānošana. Nosakot savu līmeni (pirms darbnīcas varēs aizpildīt aptauju), dalībnieki varēs labāk izpētīt savas stiprās un vājās puses, noteikt savas attīstības pamatvirzienus nākotnē.

Darbnīcas programma:

29. marts

1. Ātras un uz sadarbību vērstas komunikācijas izveide:

  • Sagatavošanās sarunai – sarunas stratēģijas un norises izveide;
  • Kontakta izveide un sadarbības nostiprināšana;
  • Netiešo ietekmes paņēmienu izmantošana ātrākai uzticības izveidošanai;
  • Praktiski vingrinājumi – netiešo ietekmes paņēmienu izmantošana.

2. Stress, kas palīdz, dod enerģiju un dziedē:

  • Stresa psihofizioloģija un hormoni – kā to izmantot savā labā;
  • Sava stresa un pašregulācijas līmeņa noskaidrošana;
  • Sevis pašmotivācija un emociju regulēšana – priekšnoteikumi stresa pārvaldīšanai;
  • Efektīvākie relaksācijas paņēmieni.

12. aprīlis

3. Laika vadības psiholoģija

  • Kāpēc laika vadība nedarbojas – psiholoģiskie šķēršļi un to apiešana;
  • Atlikšanas sindroma un citu laika zagļu pārvarēšanas paņēmieni;
  • Mācāmies teikt „nē” nevajadzīgiem pasākumiem, aktivitātēm un cilvēkiem;
  • Rīcība laika trūkuma apstākļos - kā saglabāt nervus un enerģiju;
  • Metodes darbam ar sarežģītiem un nepatīkamiem uzdevumiem;
  • Sava laika vadības līmeņa noskaidrošana;
  • Laika vadība un uzņēmumā iedibinātās prakses;
  • Paņēmieni, kas palīdz izplānot un savienot vairākus projektus. Tālo, tuvo mērķu un starprezultātu plānošana;
  • Plānošana un prioritāšu noteikšana (Švāba, Eizenhauera u.c. metodes);
  • Mūsdienīgie digitālie rīki, kas atvieglo laika vadīšanu un ceļ cilvēka efektivitāti;
  • Nospraustie mērķi un negaidīti apstākļi – kā saglabāt elastību plānošanā;
  • Efektīvas dienas plānošana - kā pagūt to, kam parasti laika neatliek.

Darbnīcu vadīs Jānis Roze – pasniedzējs ar ievērojamu pieredzi kursu programmu veidošanā un pasniegšanā, psiholoģijas doktora zinātniskā grāda pretendents Latvijas Universitātē. Vairāk par pasniedzēju šeit.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt