Ģimenes studija

Latvijā nav pieejamas zāles bērniem ar uzmanības deficīta sindromu

Ģimenes studija

Svarīgais kāzu elements - fotogrāfijas. Tiekamies ar fotogrāfiem

Mūzikas novirziena skolu nākotne neskaidra. Uz mūzikas skolu - ar dziesmiņu

Bērnu muzikālā izglītība: kā sagatavoties iestājpārbaudījumiem un izvēlēties instrumentu

Mūzikas skolās notiek iestājpārbaudījumi, kuros novērtē bērnu dotības un spējas. Pieredzējuši pedagogi pratīs novērtēt bērna talantu un palīdzēt atrast mūzikas virzienu, kurā darboties. Šobrīd aktuāla ir ziņa, ka vairs nefinansēs specializētus novirzienus pamatskolā, kur apgūst vispārējo izglītību, kas ietekmēs arī šobrīd esošās 19 skolas, kurās padziļināti apgūst mūziku. Par to runā raidījumā "Ģimenes studija".

Mūzikas pedagogi atzīst, ka bieži vecāki vairāk grib, lai bērns mācās mūzikas skolā, nekā to vēlas pats bērns.

Iestājpārbaudījumos uz sagatavošanas klasi bērnam ir jāprot nodziedāt dziesma, pedagogi iesaka izvēlēties latviešu tautas dziesmas, ne mācīties īpaši sarežģītas dziesmas. Pieredzējis skolotājs bērnam palīdzēs atklāt viņa talantus.

Maija beigas, jūnija sākums ir uzņemšanas laiks, vēl uzņemšana notiek augustā un septembrī. Sagatavošanas klasē bērniem ir “muzikālā ābece” un ritmika – pamatzināšanas. Par instrumenta izvēli jārunā ar pedagogu, ņemot vērā konkrēto bērnu. Ir tādi instrumenti, kurus nevar bērni sagatavošanas klases vecumā apgūt, tos tad var izvēlēties vēlāk.

Mūzikas instrumenta izvēlē viena ir bērna medicīniskā un dotuma puse, otra ir aktualitāšu konteksts mūzikas skolā. Pastāv specifika katrai skolai, bet kopspēlēšana ir kolektīvā muzicēšana, tā ir liela prioritāte, jo dod spēlētprieku.

Katrs var iemācīties savu partiju, bet kopā spēlēt ir jāmācās.

Gandarījumu mūzikā var gūt pēc nospēlēta koncerta, tur jāiegulda liels darbs. Ceļš līdz “sākt varēt” ir ilgs.

Skolēna darba gaita ir ieskaite un eksāmeni, uzstāšanās ir nozīmīga. Vecāku klātbūtne skolas koncertos bērnam ir ļoti nozīmīga. Vecāki, kuri klausās bērnu spēli, var ne tikai savu bērnu novērtēt, bet arī klausīties bērna klasesbiedru sagatavoto, novērtēt bērnu individuālo un mācību iestādes kopējo līmeni.

Pēdējās nedēļās publiskajā telpā izskan, ka valsts vairs nefinansēs specializētus novirzienus pamatskolā, kur apgūst vispārējo izglītību.

6. vidusskolas pārstāve Inta Godiņa runā par šī lēmuma aplamību, jo lielie kolektīvi nevar attīstīties tur, kur tie sistemātiski nespēj veidoties. Interešu izglītībā var spēlēt mūzikas instrumentu, bet ir utopiski, ka spēs izveidot lielu mūzikas kolektīvu.

Valsts izglītības satura centra vadītājs Guntars Catlaks pauž, ka lēmums nav likvidēt iestrādes, bet pretēji - grozījumu mērķis ir paredzēt iespēju visām skolām padziļināti apgūt dažādus mācību priekšmetus.

Skolas var izstrādāt savas autorprogrammas vai izvēlēties ministrijas izstrādāto. Ir kritēriji, ar kādiem var izstrādāt autorprogrammas (paredzot augstākus sasniedzamos rezultātus) un kandidēt uz papildu finansējumu. Šobrīd ir 90 skolas, kur ir padziļināti mācību priekšmeti, mūziku padziļināti apgūst 19 skolās.

Saistītie raksti
Vecāki un bērni
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti